Mare adunare, vineri seară, pe A3, la capătul dinspre Capitală, pentru inaugurarea ultimilor kilometri din autostradă, cei care permit intrarea direct în București. După 11 ani de la demararea proiectului acestei autostrăzi, autoritățile au reușit să deschidă circulația și pe ultimul tronson, eveniment care a fost marcat, evident, de o... întârziere. Au trecut câteva ore după momentul anunțat inițial pentru ca panglica să poată fi tăiată, iar autoturismele să aibă acces pe acest sector. Și asta pentru că, deși lumea era la posturi, să marcheze oficial inaugurarea, în fapt încă se aștepta un document fără de care treaba nu era completă. ”În momentul acesta încă se desfășoară recepția, așteptăm să ia comisia de recepție o decizie și în funcție de acest lucru vom ști dacă se deschide sau nu circulația pe ultimul sector al Autostrăzii 3. Cei de la ISC studiază documentele și să vedem după ce își stabilesc o opinie ce ne comunică și nouă. În mod normal, ar trebui să ia o decizie tot astăzi. Dacă se decide deschiderea în seara asta, nu e o problemă pentu că toți cei care 6,5 kilometri sunt luminați, tehnic nu ar fi o problemă. Poliția este deja aici pentru că poliția este cea care practic va da avizul pentru deschidere și va însoți primele mașini”, a declarat vineri seară Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru DCNews.
Practic, tot tam-tam-ul a fost despre inaugurarea ultimilor 6,5 km din A3 București Ploiești. Parte a acestui tronson a fost finalizată de acâțiva ani, dar din 2015 se tot lucrează la cei 3,3 kilometri dinspre Capitală, construiți de Asocierea Aktor - EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA și care ar fi trebuit să fie gata încă de acum un an.
Deznodământul acestui proiect este în ton cu felul în care s-a derulat întreaga construcție a autostrăzii. Într-un comunicat oficial, CNAIR recunoaște că șoferii, care pot avea acum acces direct în Capitală, de pe A3 București - Ploiești, vor ieși de pe autostradă fix la un semafor.
"Reprezentanții CNAIR au recepționat lucrările la sectorul de autostradă București - Ploiești, km 0+000 (Intersecție Petricani) - km 3+325, Nod Centură București și Nod Moară Vlăsiei. Cei 3,3 km se vor alătura altor circa 3,2 km deja finalizați, din apropierea strada Popasului și până la Centură. În total, cei circa 6,5 km de la Centură și până în șoseaua Petricani vor avea câte trei benzi pe sens (fără bandă de urgență) și două noduri: la intersecția cu Popasului și un sens giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței. La intersecția cu Șoseaua Petricani autostrada se va termina într-o intersecție în «T» semaforizată, cu bretele dedicate pentru virajul la stânga, atât de pe autostradă, cât și de pe Șoseaua Petricani. Proiectarea și execuția acestui sector de autostradă au fost făcute de Asocierea Aktor - EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA", se arată în comunicatul transmis de CNAIR vineri seară.
Sursa foto: adevarul.ro