Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pregătește modernizarea celor opt pasarele pietonale aflate pe DN 1, între Comarnic și Azuga. Deocamdată, compania a lansat licitația pentru elaborarea documentație: expertiză tehnică și DALI - documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie.
Montarea pasarelelor s-a făcut în 2002 - 2013, ca o soluție temporară pentru fluidizarea traficului pe DN 1. Din păcate, a cam rămas singura soluție implementată, pentru că autostrada Comarnic – Brașov este, în continuare, doar un proiect, iar alternativele la DN 1, prin trasee pe drumuri județene modernizate din Prahova și Brașov, nu există nici ele în realitate, la acest moment. Mai mult, pasarelele pietonale în sine nu au ajutat prea mult, dovadă fiind ambuteiajele create la fiecare sfârșit de săptămână în ziua stațiunilor de pe Valea Prahovei.
Proiectul vizează opt pasarele existente la Comarnic, trei de la Sinaia, două de la Bușteni și una de la Azuga.
Licitație pentru un contract de 320.000 de lei
Conform anunțului de licitație publicat luni de CNAIR, valoarea contractului care vizează elaborarea documentației pentru cele opt pasarele pietonale este estimată la 320.000 de lei.
Documentație în vederea modernizării
“Obiectivul general al proiectului este de a stabili starea tehnică a pasarelelor existente pe DN 1 între Comarnic şi Azuga în vederea efectuării lucrărilor de modernizare a acestora. Implementarea acestui proiect va conduce la identificarea celor mai bune soluţii tehnice necesare în vederea creşterii atractivităţii utilizării pasarelelor pietonale, a sporirii gradului de siguranţă a pietonilor şi implicit la scăderea numărului accidentelor rutiere prin traversarea drumului naţional DN 1 de către pietoni, prin locuri neamenajate”, menționează CNAIR.
Deocamdată, achiziția se referă doar la realizarea expertizei tehnice și a documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 16 august.
Lifturi de acces și copertine
Autoritățile se gândesc, potrivit informațiilor cuprinse în caietul de sarcini, ca pasarelele să fie dotate cu lifturi de acces, cu geamuri anti vandalism, cu o capacitate care să permită transportul a minimum șase persoane, dar și al bicicletelor sau trotinetelor. De asemenea, pasarelele ar putea avea, pe viitor, copertine de protecţie pentru a-i feri pe pietoni de ploaie şi zăpadă. Copertinele vor fi astfel concepute încât să nu permită formarea țurțurilor deasupra șoselei.
Caietul de sarcini mai precizează că toate pasarele vor fi dotate cu camere de supraveghere video conectate la dispeceratele autorităților locale.
Sursa foto: Google Street View