Cum vor fi recuperate zilele libere acordate bugetarilor pe 24 și 31 decembrie. Angajații NU mai pot fi chemați la muncă sâmbăta

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministerul Muncii a transmis o informarea cu privire la decizia Guvernului de a acorda două zile libere în plus, de Crăciun și revelion, pentru angajații din sistemul bugetar, care vor beneficia astfel, în următoarea perioadă, de două minivacanțe, a câte cinci zile.

Citiți și:  Veste uriașă pentru bugetari. Câte zile libere vor avea anul acesta, de sărbători

"Guvernul a stabilit ca zilele de 24 și 31 decembrie 2018 să fie zile libere pentru salariații din sectorul public, pentru a face legătura între zilele de weekend și zilele libere de Crăciun și de Anul Nou. Zilele libere vor fi recuperate prin prelungirea corespunzătoare a programului normal de lucru până la data de 31 ianuarie 2019, potrivit planificărilor stabilite", au transmis oficialii din Ministerul Muncii.

Până acum, la adoptarea unor astfel de măsuri, instituțiile publice aveau posibilitatea să opteze pentru recuperarea liberelor acordate în plus și în zile de sâmbătă.

Informarea mai face referire și la bugetarii care nu vor beneficia de aceste minivacanțe. "Facilitatea nu se acordă în cazul locurilor de muncă în care activitatea nu poate fi întreruptă din cauza caracterului procesului de producţie sau specificului activității. De asemenea, pentru funcționarea justiției ca serviciu public, aceste dispoziții nu se aplică magistraților şi altor categorii de personal din cadrul instanțelor judecătorești implicate în soluționarea proceselor cu termen în zilele de 24 și 31 decembrie 2018 şi nici participanţilor în aceste procese", precizează reprezentanții Ministerului Muncii.

 

Image