Șeful Serviciului Rutier din cadrul IJP Prahova a prezentat luni, în ședința ordinară a Colegiului Prefectural, un raport detaliat pe anul în curs, privind bilanțul accidentelor rutiere petrecute pe DN 1, pe raza județului, de la începutul anului, precum și măsurile identificate de autorități în vederea reducerii riscului de evenimente rutiere, pe cea mai circulată și, totodată, cea mai periculoasă șosea din Prahova. “În perioada 01.01.–25.08.2015 pe raza județului Prahova în zona stațiunilor montane (Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga) s-au înregistrat un număr de 43 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 16 persoane și rănirea ușoară a 48 de persoane. Numărul de accidente de circulație produse pe raza stațiunilor montane, reprezintă 19,54 % din numărul total al accidentelor rutiere produse pe raza județului în această
perioadă”, arată documentul citat, potrivit căruia cele mai multe evenimente s-au produs pe raza localităților Comarnic (14) și Sinaia (15). În aproape jumătate din cazuri (18 accidente), principal cauză identificată a fost neadaptarea vitezei la condițiile de drum. Nerespectarea distanței între autovehicule este cauza care ocupă locul al doilea în acest clasament, provocând, în intervalul amintit, opt astfel de evenimente.
Cele patru stațiuni montane situate pe Valea Prahovei sunt tranzitate de 33 km de drum național aflat în administrarea C.N.A.D.N.R. S.A, mai precizează raportul Poliției, care se încheie cu o serie de propuneri pentru reducerea riscului rutier pe DN 1 în stațiunile montane de pe Valea Prahovei, în special în zilele de week-end și sărbători legale:
- Informarea administratorului drumului național – C.N.A.D.N.R. S.A cu privire la necesitatea și oportunitatea modernizării DN 1 prin găsirea și implementarea unor soluții de circulație adecvate pentru creșterea fluenței și siguranței traficului rutier.
- Informarea administrațiilor publice locale din zona tranzitată de DN 1, cu privire la necesitatea realizării unor amenajări rutiere adiacente drumului național pentru deplasarea în condiții de siguranță a participanților la traficul rutier local format din pietoni și bicicliști.
- Sprijinirea administratorului drumului național pentru realizarea lucrărilor specifice de întreținere și aducere în siguranță a zonei drumului național, montarea și înlocuirea semnalizării rutiere verticale și orizontale.
- Continuarea activităților specifice pentru determinarea administratorului drumului să implementeze soluțiile de siguranță rutieră, respectiv montarea și amplasarea parapetului metalic în zonele unde acesta lipsește sau este deteriorat.
- Susținerea proiectelor de realizare a centurilor ocolitoare pentru localitățile Comarnic și Bușteni, care să ducă la creșterea fluenței traficului rutier în zona acestora.
- Implementarea soluțiilor din proiectele de siguranță rutieră pe raza localității Sinaia, respectiv realizarea sensului giratoriu la ieșirea către orașul Bușteni și montarea separatoarelor tip ”new jersey” în zona Mefin.
- Identificarea împreună cu administrația publică locală și administratorul drumului a unor soluții de circulație care să ducă la creșterea fluenței traficului rutier din DN1 către zonele de agrement din orașele Sinaia, Bușteni și Azuga.
- Sprijinirea activităților specifice desfășurate de către administratorul drumului național și administrațiile publice locale în vederea implementării proiectului autostrăzii Comarnic – Brașov.
- Luarea unor măsuri de creștere a siguranței și fluenței traficului rutier, pe termen scurt, prin realizarea lucrărilor de întreținere a parții carosabile zonelor adiacente drumului, trotuarelor și instalațiilor de iluminat stradal.