Polițiștii au intervenit, în ultimele 24 de ore, la nivel național, la peste 3.000 de evenimente, au constatat peste 750 de infracțiuni, iar pentru neregulile constatate în trafic au reținut 529 de permise de conducere.
În trafic, s-a acționat pentru prevenirea accidentelor rutiere, cu 286 de aparate radar, fiind constatate 137 de infracțiuni la regimul circulației pe drumurile publice. Au fost reținute 529 de permise de conducere și retrase 152 de certificate de înmatriculare.
De asemenea, au fost organizate 294 de acțiuni și s-a intervenit la 3.216 evenimente dintre care 2.675 sesizate prin 112.
În urma activităților, au fost constatate 766 de infracţiuni, 158 de persoane fiind surprinse în flagrant delict. De asemenea, au fost depistate 15 persoane urmărite național sau internațional, iar în cauzele instrumentate au fost dispuse 22 de măsuri preventive.
Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat, în ultimele 24 de ore, peste 8.000 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de peste 2.800.000 de lei.
Zilele trecute, Prefectura Prahova a publicat, pe pagina de Facebook a instituției, o informare preluată de pe site-ul fiipregătit.ro, în care sunt explicate situațiile în care trebuie apelat numărul de urgență 112:
"Principalele evenimente pentru care poți apela 112 sunt:
Persoană inconştientă.
Probleme respiratorii severe.
Leşin.
Hemoragie gravă.
Febră.
Intoxicaţii.
Arsuri termice, electrice, chimice.
Accidente rutiere cu victime.
Persoane conştiente căzute în locuri publice.
Accidente la metrou.
Accidente determinate de factori de mediu.
Explozii.
Incendii.
Cutremure.
Fenomene hidrologice/meteo periculoase.
Fulgeraţi/trăsniţi.
Prăbuşiri utilaje, construcţii, arbori.
Agresiuni animale cu victime.
Muşcături/înţepături de animale/insecte.
Conflicte şi agresiuni fizice.
Lovire sau alte violenţe.
Droguri – consum/trafic.
CUM SE ANUNŢĂ LA 112 O SITUAŢIE DE URGENŢĂ
Dacă te afli într-o situaţie de urgenţă şi ai nevoie de forţele de intervenţie specializate, sună la numărul de telefon unic 112.
Numărul de urgență 112 este gratuit și poate fi apelat din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă. Abonații care apelează 112 nu plătesc sume suplimentare la factura telefonică. Serviciul de urgență 112 funcționează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.
Dacă suni la 112 trebuie să anunți:
Ce urgenţă ai
Unde este urgenţa
Unde te afli
De la ce număr de telefon suni
Cum te numești
Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii forţelor de intervenţie abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.
După furnizarea acestor date trebuie să rămâi la telefon pentru a fi pus în legătură cu agenţia de urgenţă de care ai nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări
Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să suni din nou
Rămâi calm şi răspunde la toate întrebările; nu închide până când nu ți se spune
Prin 112 există o singură cale de comunicare ce activează simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgenţelor.
Utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor micşorează considerabil timpul de intervenţie".