Odată cu evoluţia tehnologiei, evoluează şi metodele de înşelăciune. Una dintre cele mai recente vizează convingerea potenţialelor victime că le-a expirat un abonament online sau că au existat probleme cu ultima plată şi că trebuie să plătească din nou, numai că banii se duc la nişte escroci care profită de notorietatea unor companii şi mai ales de neatenţia victimelor.
Un ploieştean a primit recent, pe email, o notificare trimisă, chipurile, de cunoscuta reţea internaţională Netflix, prin care era informat că a apărut o problemă la plata abonamentului pentru vizionarea de conţinut media şi că trebuie să plătească din nou pentru prelungirea lui. La prima vedere, mesajul pare autentic, având logo-ul companiei, o secţiune cu date de contact şi chiar mai multe link-uri către pagina oficială de suport pentru clienţi. La o analiză mai atentă, însă, omul a observat mai multe elemente care trădează un fals, începând cu adresa de la care a primit mesajul, una de Gmail, cu mesajul în sine, scris în engleză, şi terminând cu faptul că emailul conţinea o trimitere către o pagină dubioasă pentru efectuarea plăţii. Dar principalul argument este că destinatarul mesajului nu avea un cont de Netflix configurat pe adresa de email pe care fusese contactat. Totul conduce spre ideea că una sau mai multe persoane au încercat să profite de notorietatea companiei americane, i-au imitat elementele de identitate vizuală şi au trimis în masă mesaje, la nimereală, probabil la cât mai mulţi oameni, încercând să convingă persoanele naive să acceseze link-ul respectiv şi, de acolo, să le furnizeze informaţiile aferente cardului de credit.
Putem afirma că metoda ţine pasul cu evoluţia tehnologiei, în condiţiile în care Netflix este o reţea de streaming video extrem de populară la nivel global, iar plăţile pentru reînnoirea de abonamente se fac aproape exclusiv online. Odată cu evoluţia acestui sistem de plată, escrocii au dezvoltat tot mai multe metode noi de a face rost de bani de la naivi, un alt exemplu recent fiind cel legat de site-urile de anunţuri, unde sunt contactate persoane care pun în vânzare produse şi păcălite să îşi dezvăluie datele de securitate aferente cardului bancar, sub pretextul că persoana care achiziţionează vrea să facă plata online. Reţeta, în ambele exemple, ţine de imitarea identităţii unei companii cunoscute. Pentru a elimina suspiciunile, în metoda de înşelăciune cu site-urile de anunţuri, victimelor li se trimite un link către o pagină de internet care imită elementele de identitate vizuală ale site-ului, numai că, în loc să primească bani, aşa cum se aşteaptă, victimele îşi dezvăluie codul de securitate, cel care e folosit la autorizarea de tranzacţii, şi riscă să piardă toţi banii de pe card cât ai zice... "fraudă".