Un incident feroviar grav s-a produs luni dimineață, la Azuga. Trei tinere au ajuns la spitalul din Sinaia, pentru îngrijiri medicale, după ce pantograful trenului IR 1742 s-a rupt. Circulația trenurilor pe Valea Prahovei a fost dată peste cap de evenimentul care, din păcate, nu este singurul de acest fel produs în ultimele zile.
Pantograful locomotivei trenului IR 1742 s-a rupt luni dimineață, în stația Azuga. Trei tinere cu vârste între 18 și 20 de ani, din Buftea și București, au avut nevoie de îngrijiri medicale. Conform datelor comunicate de conducerea Spitalului Sinaia, la solicitarea Știrile ProTV, acestea au au suferit zgârieturi şi disconfort ocular (obiect străin) de la spargerea geamurilor vagonului.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, a anunțat că traficul feroviar pe segmentele Valea Largă – Brașov și Predeal – Azuga, inclusiv pe anumite linii din stațiile Predeal și Azuga, s-a desfășurat pe un singur fir, din ambele sensuri. Incidentul a afectat orarul de circulație al altor două trenuri, R 3024 al SNTFC CFR Călători și trenul R-E 11632 al Softrans, care au înregistrat întârzieri semnificative. Intervenția pentru repunerea sub tensiune a liniei de contact, iar trenul IR 1742 așteaptă o locomotivă de ajutor.
Azuga, prima stațiune montană din Prahova care dă startul sezonului de schi. Tarifele valabile în această iarnă
Celelalte garnituri, care tranzitau cele două segmente feroviare, au circulat pe celălalt fir. ”Transmitem scuze călătorilor pentru întârzierile înregistrate de trenurile care staționează temporar la această oră și îi asigurăm că personalul feroviar al SRCF București depune toate eforturile necesare pentru restabilirea circulației în condiții normale, în cel mai scurt timp”, a mai spus Oana Brânzan.
Potrivit clubferoviar.ro, incidentul produs luni dimineață, la Azuga, este al patrulea produs în ultimele zile. Sâmbătă și duminică au mai fost probleme în zona Ilva Mică (unde un pom rupt a distrus ambele pantografe, iar trenul afectat a staționat timp de cinci ore), între Cluj Napoca și Mediaș (defecțiune la trenul 3086) și Apahida (defectarea pantografului locomotive trenului R4306).