Ajuns la cea de-a treia ediţie, evenimentul „Zilele Siguranţei Rutiere Michelin”, desfăşurat sâmbătă în Ploieşti, a adus foarte multe surprize pentru participanţi. Campania de educaţie rutieră din acest an a pus accent pe două categorii vulnerabile: copiii şi tinerii şoferi.
Campania derulată de Michelin, cel mai mare producător de anvelope din lume, şi-a propus, ca în fiecare an, să educe participanţii la trafic, indiferent de vârstă, fie ei şoferi sau pietoni, în spiritul respectului, al conducerii preventive şi al evitării consumului de alcool înainte de urcarea la volan. În 2014, accentul a fost pus pe două categorii vulnerabile, tinerii şoferi şi copiii, au anunţat organizatorii.
Reprezentanţii Michelin au împărţit materiale informative cuprinzând cele „10 reguli de aur”, elaborate în cadrul acestui proiect în acelaşi spirit al siguranţei rutiere, şi au pregătit o serie de standuri tematice, din nou cu „adresabilitate” extrem de variată. Pentru copii au existat un traseu pentru biciclete şi o serie de jocuri interactive menite, spre exemplu, să le explice semnificaţie indicatoarelor rutiere şi importanţa politeţii în trafic. Adulţii au avut la dispoziţie nişte „jucării” ceva mai mari, respectiv două autoturisme pe care le-au putut conduce printr-un circuit cu jaloane, pentru a-şi testa îndemânarea şi reflexele.
De altfel, tot evenimentul a mers pe principiul îmbinării utilului cu plăcutul, organizatorii încercând să ofere o serie de sfaturi importante pentru participanţii la trafic, „inserate” în jocuri interactive pentru copii sau experimente inedite pentru cei mari.
Distracţie pe bulevard
Dacă ediţia din 2013 s-a derulat în parcarea dintre Palatul Administrativ şi Palatul Culturii din Ploieşti, în acest an organizatorii au avut la dispoziţie un spaţiu mult mai amplu, după ce Primăria a închis, sâmbătă, Bulevardul Independenţei. Participanţii au avut ocazia să se implice în toate activităţile organizate în spaţiile dedicate celor 10 reguli de aur ale siguranţei rutiere şi să interacţioneze cu experţi din cadrul Şcolii de conducere defensivă şi pilotaj Titi Aur şi reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, Poliţiei Locale şi ai Şcolii de şoferi.
Evenimentul s-a încheiat sâmbătă seară, cu un concert susţinut pe scena de la primul rond al bulevardului de tinerii artişti Alexia, Ana, Dima şi Rapha, membri ai trupei Lala Band. Aceştia au interpretat timp de aproape o oră unele dintre cele mai cunoscute piese din repertoriul lor.
„Grupul Michelin este dedicat de peste 125 de ani să-şi aducă aportul la o mobilitate rutieră mai sigură pentru toţi, atât prin îmbunătăţirea continuă a produselor sale cât şi prin acţiuni şi evenimente care au ca scop promovarea unei conduite responsabile în trafic. Sunt încrezător că prin participarea la «Zilele Siguranţei Rutiere Michelin» şoferii vor deveni mai responsabili în trafic, iar cei mici vor învăţa care sunt sfaturile de bază pentru a fi în siguranţă pe şosea, iar astfel vom contribui împreună la scăderea numărului de accidente”, a spus Jerome Mouillet, Director Michelin Floreşti Anvelope.
Evenimentul dedicat siguranţei rutiere a plecat de la o statistică îngrijorătoare, care arată că în prezent accidentele rutiere sunt o problemă globală responsabilă pentru 1,2 milioane de decese şi 50 de milioane de vătămări pe an. Principalele victime ale accidentelor rutiere sunt tinerii, de două ori mai predispuşi la a fi implicaţi în accidente decât alţi şoferi mai experimentaţi, au mai precizat organizatorii. În fiecare an, în medie, aproape 5.000 de tineri de vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani sunt ucişi în accidente rutiere în Uniunea Europeană.
Invitaţie la „ochelarii de ebrietate”
Printre cele mai surprinzătoare „oferte” de la ediţia din acest an au fost „ochelarii de ebrietate”, la prima vedere asemănători unor ochelari obişnuiţi de schi, cel puţin ca formă, dar care au ceva special: deformarea imaginii. Ineditul experiment şi-a propus să reproducă pentru purtător efectele pe care consumul de alcool le-ar produce asupra acurateţii vizuale. Purtând ochelarii, participanţii au fost invitaţi să facă o serie de teste aparent banale, cum ar fi să meargă drept, urmărind o linie de pe asfalt, sau să dea cu banul, sarcini mult mai grele în momentul în care percepţia vizuală e distorsionată.