Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a anunțat că a fost avizată construirea a trei noi noduri rutiere pe A3 București - Ploiești, A1 București – Pitești și pe A2 București – Constanța.
Nodul rutier de pe A3 București – Ploiești va fi construit la km 36, la intersecție DJ 101C (drumul Gruiu – Nuci, jud. Ilfov).
“Urmează aprobarea investiției și lansarea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor, concomitent cu realizarea exproprierilor necesare acestei investiții.
Amenajarea noului nod rutier va permite creșterea accesibilității către Autostrada A3 și va conduce la îmbunătățirea conectivității în zona de nord a județului Ilfov. Acest proiect se realizează la solicitarea autorităților locale din comunele Gruiu și Nuci (Ilfov), precum și a Consiliului Județean Ilfov”, a explicat oficialul.
În punctul amintit vor fi amenajate:
* Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Gruiu, din calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 520 m.
* Breteaua 2 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Gruiu, în calea 2, direcția spre București, va avea o lungime de 1133 m.
* Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A3 spre DJ101C direcția Lipia, din calea 1, direcția spre Ploiești, va avea o lungime de 1110 m.
* Breteaua 4 de intrare pe autostrada A3 dinspre DJ101C direcția Lipia, în calea 1, direcția spre Ploiești, va avea lungimea de 630 m.
* La ambele capete ale rampelor pasajului va fi amenajată cate o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Gruiu, cât și spre localitatea Lipia.
{showtime 129}Pe A1 București – Pitești, avizul a fost dat pentru realizarea unui nod rutier la km 73+100 (intersecția cu DJ702F la Ionești, jud. Dâmbovița). “Se va amenaja complet nodul rutier, prin asigurarea relațiilor/fluxurilor de trafic pentru toate direcțiile, amenajarea în plan se va realiza pentru o viteza minimă de 40 km/h”, spune Scrioşteanu.
Aici vor fi amenajate:
* Breteaua 1 de ieșire din autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre București, va avea o lungime de 630 m.
* Breteaua 2 de intrare pe autostrada A1, calea 2, direcția de mers spre București, va avea o lungime de 830 m.
* Breteaua 3 de ieșire din autostrada A1, din calea 1, direcția spre Pitești, acces spre DJ702F, va avea o lungime de 1095 m.
* Breteaua 4 de ieșire din DJ702F spre autostrada A1 (existentă), cu direcția spre Pitești, se menține, având o lungime de 735 m.
* Breteaua 5 de ieșire de pe autostrada A1 (existentă), din calea 2 spre DJ702F, se va desființa.
* La capetele celor două rampe ala pasajului existent pe DJ702F, peste Autostrada A1, vor fi amenajate două intersecții tip sens giratoriu, pentru asigurarea relațiilor de întoarcere către localitățile Ionești, respectiv Puntea de Greci.
Cel de-al treilea obiectiv avizat este nodul rutier de pe A2 București – Constanța, la km 90+100 (intersecția cu DJ306 și DN3A la Dragoș Vodă, în jud. Călărași). Potrivit secretarului de stat, vor fi amenajate:
* Breteaua 1 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 2, direcția spre București, având o lungime de 740 m.
* Breteaua 2 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 2, direcția spre București, având o lungime de 1050 m.
* Breteaua 3 de ieșire de pe autostrada A2 spre DJ306, din calea 1, direcția spre Constanta, având o lungime de 860 m.
* Breteaua 4 de intrare pe autostrada A2 dinspre DJ306, în calea 1, direcția spre Constanța, având lungimea de 1073 m.
* La capetele celor două rampe ale pasajului existent pe DJ306, va fi amenajată cate o intersecție tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relațiilor de trafic atât către localitatea Dragoș Vodă cât și spre localitățile din nordul orașului Călărași.
Scrioşteanu menționează că sunt prevăzute și alte lucrări pentru cele trei noduri rutiere, respectiv la pasajul existent pe DJ101C, lucrări de consolidare, siguranța circulației, lucrări de refacere a accesului la terenurile agricole, iluminat și sisteme împotriva înzăpezirii. Sursa de finanțare a investițiilor este preconizată din fonduri externe nerambursabile, Programul Operațional Transport 2021-2027, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite. "Eu cred că în maxim doi ani putem să le avem în trafic, în funcţie de cum vor evolua licitaţiile. Pentru că dacă avem contestaţii durează mai mult" a declarat secretarul de stat, la TVR.