Licitația pentru centura ocolitoare a orașului Comarnic a fost suspendată. Asociația ProInfrastructura: Răspunsuri aiuritoare ale CNAIR la neclaritățile ofertanților

Licitația pentru centura ocolitoare a orașului Comarnic a fost suspendată. Asociația ProInfrastructura: Răspunsuri aiuritoare ale CNAIR la neclaritățile ofertanților
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Asociația ProInfrastructura trage un nou semnal de alarmă în legătură cu realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov, având în vedere, de această dată, situția tronsonului care au urma să reprezinte Centura orașului Comarnic.

"Centura Comarnic (parte din Autostrada Comarnic-Brașov) este foarte aproape de un nou eșec răsunător, după răspunsurile aiuritoare CNAIR la neclaritățile ofertanților. Compania de drumuri a scos din proiectul Autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov (aflat în licitație pentru revizuirea studiilor din 2006 și proiectare) centura Comarnic și a lansat în august licitația pentru proiectarea și execuția celor 5,2 km de autostradă. Ofertele trebuiau depuse în octombrie, însă procedura este suspendată din cauza numeroaselor neclarități ale ofertanților.  Așa cum am spus la lansarea licitației, studiul de fezabilitate datează din 2006 și prevede un traseu de-a lungul râului Prahova, prin albia acestuia, cu numeroase lucrări de deviere și regularizare a râului, fără un nod de descărcare în DN1 la  nord de Comarnic. O licitație similară a fost anulată în 2015 din lipsă de ofertanți valizi", explică membrii societății civile care urmăresc evoluția marilor proiecte de infrastructură din România.

O analiză detaliată a acestor clarificări a fost publicată AICI.

"Din neclaritățile ofertanților înțelegem că documentația tehnică are lacune majore. Lucrările din studiul de fezabilitate nu sunt corelate cu cele din acordul de mediu, exproprierile sunt realizate doar pe jumătate, studiile geotehnice conțin doar 3 foraje la adâncimi de 6, 10 și 20 de metri, valoarea estimată de CNAIR este prea mică pentru construcția autostrăzii, potențialii ofertanți identificând numeroase alte neconcordanțe, erori sau lipsuri în documentația tehnică.

În plus, avizul de la Apele Române pentru devierea și regularizarea râului Prahova nu este obținut, iar legislația în vigoare face dificilă aprobarea unei asemenea soluții ce distruge ecosistemul natural. Nu este clară lățimea autostrăzii, viteza de proiectare, lungimea și numărul unor structuri din proiect, iar CNAIR încearcă să modifice prevederile contractuale obligatorii pentru a împinge o serie de activități proprii spre constructor (exproprieri suplimentare, revizuirea acordului de mediu, obținerea avizelor, modificarea proiectului), transmițând ofertanților că pot identifica toate riscurile și erorile printr-o simplă vizită în teren.

Documentația dezastruoasă împreună cu răspunsurile CNAIR la clarificări vor ține departe de acest proiect constructorii profesioniști. Astfel, vom ajunge la un nou caz «Lugoj-Deva lotul 2», cu o autostradă blocată cu anii din grabă politicianistă și lipsă de viziune", mai scriu cei de la Asociația ProInfrastructura.

Aceeași Asociație a atras atenția, acum două zile, că a fost depusă o singură ofertă la licitația pentru pregătirea Autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, și aceea din partea unei firme recunoscute "pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate și la timp (spre exemplu A7 Ploiești-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraș)", în timp ce "proiectanții serioși au stat deoparte" din motive precum "contractul complet debalansat, numeroasele erori și neconcordanțe din documentație, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate".

Sursa foto: Asociația ProInfrastructura

Image