PUNCT AMENDA Ministerul Afacerilor Interne propune un proiect de modificare a Codului rutier, care ar urma să ducă și la creșterea valorii amenzilor, care în ultimii ani au fost plafonate de Executiv.
PUNCT AMENDA Un proiect de ordonanță pus în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne ar urma să ducă la majorarea amenzilor pentru contravențiile rutiere. Conform acestuia, punctul de amendă ar urma să reprezinte 5% din salariul minim. Deși, în teorie, noua valoare este la jumătate față de cea valabilă în prezent, în realitate se va ajunge la o creștere, odată cu încetarea plafonării.
În prezent, punctul de amendă reprezintă 10% din salariul minim pe economie, însă în ultimii ani a fost plafonat la valoarea de 145 de lei, deși salariul minim a continuat să crească. În noua formulă de calcul, la un salariu minim brut de 3.300 de lei, o valoare de 5% ar însemna că punctul de amendă ar ajunge la 165 de lei.
PUNCT AMENDA | Cresc amenzile, pentru prima oară din 2017
PUNCT AMENDA Valoarea de 145 de lei fusese stabilită în 2017, iar ulterior, pe măsură ce salariul minim a continuat să crească, guvernele au plafonat succesiv valoarea punctului de amendă. Ultima plafonare a fost impusă până la finalul lui 2023.
Proiectul propus de Ministerul Afacerilor Interne aduce o serie de alte modificări la Codul rutier, legate de modalitatea în care pot fi imobilizate sau ridicate autoturismele, reținerea certificatelor de înmatriculare sau efectuarea examenelor psihologice.
VIDEO 🎦 Alertă de urs, vineri dimineață, la Cocorăștii Mislii. Un șofer a dat de animal pe șosea, în fața bisericii
O altă modificare propusă prevede că nu mai e nevoie de martor când o persoană sancționată refuză să semneze procesul-verbal întocmit de polițistul rutier. „Nu este necesară confirmarea de către un martor a împrejurărilor prevăzute la alin. (1) atunci când contravenientul refuză sau nu poate să semneze procesul verbal și aceste împrejurări sunt înregistrate cu mijloace audio-video ale autorității din care face parte agentul constatator”, se arată într-un alineat care ar urma să fie introdus la articolul 19 din actualul Cod rutier.
Același proiect propune ca lipsa asigurării de răspundere civilă să se sancționeze cu o valoare între 1.000 și 2.000 de lei, prin modificarea articolului 37 din Legea nr. 132/2017.
„La data de 31 decembrie 2024 se radiază din oficiu vehiculele pentru care suspendarea înmatriculării prevăzută la art. 11 alin. (45 ) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a operat pentru o perioadă neîntreruptă de 3 ani”, mai prevede proiectul propus de MAI.