Regia de Servicii Publice Ploieşti spune că Apa Nova nu a anunţat la timp avaria de sâmbătă şi că va sesiza ANRSC-ul

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Continuă discuţiile pe tema avriei la sistemul de alimentare cu apă din Ploieşti, care a afectat circa 15% din oraş şi a dus la o interdicţie de consum valabilă de sâmbătă după-amiază şi până marţi după-amiază. După ce reprezentanţii Apa Nova şi-a prezentat, marţi, propria viziune asupra lucrurilor, iar primarul a criticat dur conducerea Regiei Autonome de Servicii Publice, RASP Ploieşti a transmis un comunicat de presă detaliat, în care prezintă cronologia evenimentelor şi modul în care s-a intervenit. Acuzaţi că nu s-au implicat suficient, reprezentanţii structurii care monitorizează serviciile publice pun accent pe faptul că Apa Nova nu i-a anunţat la timp de avarie, deşi operatorul a avut această ocazie, şi anunţă că vor transmite o sesizare către Agenția Națională de Reglementare a Serviciilor Comunitare.

Conducerea RASP Ploieşti lasă senzaţia că a aşteptat să se limpezească apele, şi la propriu şi la figurat, iar în comunicatul transmis în a patra zi după apariţia avariei susţin că dispecerul de serviciu a sunat sâmbătă dimineaţă, conform procedurilor, la Apa Nova să întrebe dacă sunt probleme, iar operatorul de acolo a negat. Au mai trecut trei ore şi jumătate din acel moment şi până când a apărut prima sesizare de la un ploieştean, susţine conducerea Regiei de Servicii Publice.

"În data de 09.02.2019 la ora 6.25, la ieșirea din serviciu, din tura de noapte, conform procedurii de la nivelul R.A.S.P, dispecerul de serviciu din tura de noaptea contactat operatorii de servicii și utilități publice S.C. APA NOVA Ploiesti, ISU, Electrica, Serviciul de Ambulanță, Poliția Ploiești,Poliția Locală, Jandarmeria,întrebând dacă au fost evenimente sau probleme în cadrul municipiului Ploiești. S-a raportat de către S.C APA NOVA Ploieşti că nu există niciun eveniment. În urma sesizării unui cetățean la ora 9.50, domiciliat pe Aleea Splaiului bloc 37, dispecerul de serviciu, la ora 10.01, a sunat dispeceratul de la S.C APA NOVA Ploiești, aceștia recunoscând că au pierderi pe rețea, urmând să se verifice locația pentru remedierea avariei. La ora 10.24, a sunat la dispeceratul R.A.S.P doamna Alina Mihalache, director tehnic la S.C.APA NOVA Ploiești, confirmând avaria.     Consultând Raportul evenimentelor prezentat de S.C.APA NOVA Ploiești, observăm că începând cu orele 24.00 s-a constatatde către aceștia că sunt creșteri semnificative de consum pe rețea la stația 23 August. În tot acest interval, ora 24.00 - ora 8.52, reprezentanții S.C.APA NOVA Ploiești, prin serviciul de permanență, au căutat să descopere de unde apare această pierdere. Aceștia au semnalat că la ora 8.52 a fost facută prima reclamație de la adresa Aleea Splaiului, cu turbiditatea mare (apa nu este potabilă). Se menționează în Raport că, din partea call- centerului S.C.APA NOVA Ploiești la ora 9.00, s-a informat dispeceratul Primariei, privind avaria, ceea ce nu se confirmă din înregistrările serviciului dispecerat din cadrul R.A.S.P și nici din conținutul convorbirilor ulterioare dintre reprezentanții S.C. APA NOVA Ploiești și dispeceratul R.A.S.P. Menționăm că R.A.S.P a luat la cunoștință de apariția acestei probleme începând cu ora 9.50, la sesizarea cetățenilor", se arată în comunicat.

PE ACEEAŞI TEMĂ:

VIDEO | Apa Nova susţine că apa din Ploieşti a fost potabilă încă de sâmbătă. Vezi explicaţiile operatorului şi de ce i-a luat atât de mult să anunţe populaţia!

E OFICIAL! DSP Prahova a ridicat interdicţia privind consumul apei din Ploieşti

"Considerăm că  S.C.APA NOVA Ploiești a dezinformat prin comunicatul lor conducerea Primariei Ploiești și R.A.S.P Ploiești, iar măsurile coercitive pot fi aplicate exclusiv de către primarul municipiului Ploiești, prin împuterniciții acestuia, precum și Poliția Locală, în conformitate cu prevederile HCL 228/2006 – Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea localității. R.A.S.P Ploiești își rezervă dreptul să informeze autoritatea competentă -Agenția Națională de Reglementare a Serviciilor Comunitare, dacă S.C.APA NOVA Ploiești, ca urmare a avariei aparute, a respectat Regulamentul serviciului public de reglementare cu apă și canalizare în municipiul Ploiești", se încheie mesajul semnat de Raul Petrescu, directorul RASP Ploieşti.

Image