Taxa de mediu a devenit taxa auto şi ar putea redeveni taxa de mediu

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

 

După ce au învârtit taxa auto după cum au dorit, în funcţie de partidul aflat la putere, Guvernul vrea să modifice iar taxa auto.

Guvernanţii ar dori să se numească din nou taxă de mediu, dar fără a preciza în mod clar cum se va calcula şi la cât se va ridica aceasta. „Taxa veche, după cum ştiţi, a fost declarată împotriva regulilor europene şi banii trebuie daţi înapoi”, a precizat primul ministru Victor Ponta. Acesta a spus că noua taxă auto, acum în fază de proiect, se va concretiza numai după ce statul român se va consulta cu Comisia Europeană, pentru a evita sa fie dat în judecată de către proprietarii de autovehicule.  Acesta a mai explicat că nu taxa va deveni una de protecţie a mediului, deci implicit banii se vor duce la bugetul Agenţiei pentru Protecţia Mediului, dar va fi pusă în aplicare când proiectul va fi finalizat. Premierul a promis că, de data aceasta, deciziile vor fi luate după consultări cu importatorii auto.

Deocamdată taxa auto este impusă de Legea 9/2012, privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, care stabileşte că această obligaţie este plătită o singură dată, atât pentru autovehiculele noi, cât şi pentru cele second-hand, care sunt înmatriculate pentru prima dată în România. Taxa se calculează după anumite criterii, precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare, luând în considerare şi deprecierea autoturismului. Legea mai stipula că taxa trebuie achitată şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul instrăinării acestora, însă Guvernul a hotărât la începutul anului suspendarea  acestei prevederi până la 1 ianuarie 2013.

De asemenea legea a adus şi veşti bune şi în sensul că există posibilitatea restituirii unor sume de bani pentru cei care au platit din 1 iulie 2008 până în 2012 o taxa auto mai mare decât cea rezultată din aplicarea prevederilor legale. Mai trist este că la administraţiile financiare nu a venit nicio metodologie de aplicare a acestor norme, iar şoferii sunt obligaţi să achite taxa umflată pentru ca apoi să dea în judecată statul pentru recuperarea diferenţei de bani.

Alex Policală


 


Image