Autorităţile ploieştene au lansat o procedură de achiziţie, pentru realizarea unzui studiu cu privire la transportul public şi modul de aplicare a subvenţiei de la bugetul local. Regia Autonomă de Servicii Publice, structură care a primit în acest an în componenţă un departament de monitorizare a transportului public din Ploieşti, a anunţat că intenţionează să selecteze o societate, prin atribuire directă, pentru elaborarea acestui studiu. A fost publicat şi un anunţ, pe pagina de internet a municipalităţii, în care se precizează că se aşteaptă oferte până mâine la prânz.
Bugetul alocat pentru această "expertiză" se ridică la 41.666 de lei fără TVA, iar firma selectată va avea la dispoziţie 60 de zile pentru elaborarea unui "Studiu de trafic privind subvenţionarea serviciului TCE".
Reprezentanţii Primăriei au precizat că acest demers vine inclusiv ca urmare a unei solicitări din partea Camerei de Conturi. "Este şi o recomandare a Camerei de Conturi, făcută într-un raport din 2015, dar vine şi în condiţiile în care trebuie să punem în aplicare un regulament privind susţinerea veniturilor din activităţile TCE", a precizat Adrian Dobre, primarul municipiului Ploieşti.
"Prin acest studiu se va determina, după o metodologie adecvată şi acceptată, numărul de călători, care să fie utilizat la calculul numărului de călătorii pe o autorizaţie. Astfel se vor corecta eventualele disfuncţii în scopul realizării unei gestiuni financiare corectela nivelul municipiului Ploieşti, prin asigurarea legalităţii, regularităţii, economicităţii şi eficienţei în utilizarea fondurilor publice şi în administrarea patrimoniului public. (...) Se va asigura o bază solidă pentru eficienţa economică şi pentru demonstrarea corectitudinii şi realităţii necesarului de plată, ca şi subvenţie, de către municipiul Ploieşti către SC TCE SA", se arată în caietul de sarcini aferent acestei proceduri de achiziţie. Cu alte cuvinte, după ce li s-a reproşat că au plătit subvenţii per total sau au subvenţionat transportul gratuit, în funcţie de numărul de legitimaţii emise, fără să ştie foarte clar câţi oameni le-au şi folosit şi cât de des, autorităţile ploieştene încearcă acum să aibă o evidenţă mai strictă cu privire la numărul real de călători şi călătorii.