10% dintre angajaţi DISPONIBILIZAŢI, curse mai puține și ABONAMENTE mai SCUMPE, în 2017, la TCE Ploieşti

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Confruntată cu mari probleme financiare, firma de transport public a municipalităţii ploieştene pregăteşte un plan de reorganizare care propune inclusiv disponibilizarea a aproape 100 din cei puţin peste 1.000 de angajaţi. TCE mai anunţă şi că va da în judecată Primăria.

Conducerea Transport Călători Express, societate de transport public deţinută de administraţia ploieşteană, ia în calcul implementarea unui plan de restructurare, care ar putea duce inclusiv la disponibilizarea a aproximativ 100 de angajaţi, reprezentând 10% din totalul de 1.007 oameni care lucrează în prezent la fosta RATP. Totuşi, într-un context financiar dificil pentru TCE, care e ameninţată cu insolvenţa, sunt şi veşti bune, existând promisiuni că salariaţii care vor rămâne vor beneficia, din a doua jumătate a acestui an, de o mărire salarială netă de 150 de lei.

Vineri, în Palatul Administrativ a avut loc o şedinţă de durată, organizată de Prefectura Prahova, pentru mediere între sindicate şi patronatul de la TCE, în urma grevelor de aici. Angajaţii de la TCE au solicitat o majorare salarială de 150 de lei aplicabilă imediat, însă conducerea societăţii a precizat că acest lucru nu se va putea face acum, ci abia din luna august, după ce vor fi adoptate mai multe măsuri pentru rentabilizarea firmei de transport în comun. Printre variantele luate în calcul se numără disponibilizarea a aproximativ 100 de oameni, creşterea tarifelor la abonamentele de călătorie, dar şi reducerea frecvenţei cu care circulă mijloacele de transport în comun.

La finalul discuţiilor, primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre, a afirmat că sindicaliştii au fost convinşi să renunţe la greva generală anunţată pentru săptămâna aceasta, condiţia fiind ca luni, când este programată o şedinţă a Consiliului Local, să se aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii. „Încercăm să implementăm mai multe măsuri, referitoare inclusiv la contractul de delegare. Până la finalul primului semestru avem mai mulţi paşi de urmat pentru rentabilizarea activităţii. Greva nu va mai avea loc în condiţiile în care se va aproba bugetul luni, lucru care are mari şanse să se întâmple”, a declarat primarul Adrian Dobre.

Directorul interimar al TCE Ploieşti, Alexandri Nicolae, a afirmat, la rândul său, că după aprobarea bugetului urmează să se semneze un acord între patronat şi sindicate, vizând inclusiv majorarea salariilor cu 150 de lei net de persoană. Totuşi, pentru a face asta, conducerea societăţii trebuie să se încadreze în anvelopa salarială aprobată pentru 2017, lucru posibil doar în cazul unei restructurări. „Am ajuns la un acord pe care îl vom pune în practică după aprobarea bugetului, după care ne vom reîntâlni cu sindicatele pentru a perfecta acordul şi în scris. Actualul buget, odată cu majorarea tarifului şi cu alte previziuni pe care le luăm în calcul, de restructurare a societăţii, ne-ar permite ca începând cu 1 august să acordăm o majorare salarială de 150 de lei pentru fiecare salariat. Politica de restructurări a societăţii va fi stabilită alături de CA şi AGA, societatea are nevoie de o politică nouă de conducere, de organizare efectivă”, ne-a declarat Alexandri Nicolae.

 

Litigiu iminent cu Primăria

 

Conducerea TCE mai anunţă că, după sfătuirea cu juriştii, a luat decizia să dea în judecată Primăria şi Consiliul Local, pentru plata unor sume mai vechi, începând din anul 2011, calculate în baza unor prevederi din contractul de delegare şi vizând, de asemenea, acoperirea diferenţelor de tarife şi de taxe aferente din cauza cărora firma de transport public a ajuns să piardă litigiile cu ANAF-ul şi SPFEL-ul care i-au adus datorii uriaşe. „Am considerat că este obligaţia mea legală să mă îndrept împotriva Primăriei, iar sumele derivate din procesele cu ANAF şi SPFL să facă obiectul unor acţiuni în instanţă în care TCE să se îndrepte împotriva Primăriei. Juriştii m-au sfătuit să înaintez această acţiune, n-aş vrea să fiu acuzat ulterior că nu am încercat să recuperez aceste sume de la bugetul local. Este vorba despre mai bine de 20 de milioane de lei, sume provenite din neîncasarea unor venituri de la bugetul local începând din 2011, care a atras după sine şi procesele cu ANAF şi SPFL pierdute de societate”, a mai precizat directorul interimar al TCE.

 

Image