Consiliul Judeţean Prahova alocă suma de 10 milioane de lei, echivalentul a aproape 2,8 milioane de euro, pentru două sisteme informatice şi servicii de consultanţă şi instruire, în cadrul unui program de gestionare a registrului agricol în format electronic.
Pentru o platformă pe internet care să pună la dispoziţia prahovenilor interesaţi informaţii privind hărţile cadastrale, limitele teritoriale, planurile topografice sau arhiva digitală privind titlurile de proprietate din 30 de localităţi prahovene, Consiliul Judeţean este dispus să aloce puţin peste 10 milioane de lei, echivalentul a 100 de miliarde în lei vechi. La care se adaugă TVA. Banii vin, în mare măsură, de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice” 2007-2013, Axa III-Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public. CJ Prahova a semnat, la Ministerul Comunicaţiilor, contractele de finanţare, în 2013, pentru două proiecte asemănătoare, denumite „Sistem informatic destinat gestiunii registrului agricol în format electronic”, unul pentru zona centru şi celălalt pentru zona sud.
Acum se fac ultimele demersuri pentru scoaterea la licitaţie, pentru primul proiect documentaţia de atribuire fiind deja trimisă, pentru avizare, la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Valoarea estimată se apropie de 4,8 milioane de lei, fără TVA. La al doilea, cu o valoare de 5,2 milioane de lei fără TVA, documentaţia este în curs de elaborare, urmând să ajungă şi ea în scurt timp la ANRMAP, potrivit datelor oficiale existente la nivelul CJ Prahova.
Potrivit proiectelor de hotărâre aprobate de consilierii judeţeni în 2013, „Sistemul informatic de gestiune a Registrului Agricol Electronic va conţine cel puţin următoarele componente: componenta de interfaţare cu sisteme informatice cu funcţii complementare; arhiva digitală pentru titluri de proprietate; planul topografic de referinţă corespunzător scării 1:5000 (unităţi administrative, hidrografie, reţeaua de transport, denumiri geografice, limite tarlale); parcele cadastrale înregistrate în Sistemul de Cadastru şi Carte funciară (geometrie si număr cadastral); componenta de stocare, gestionare şi diseminare a planului parcelar în format geospaţial”. Cele două proiecte vizează achiziţia de sisteme informatice şi de servicii de consultanţă şi de instruire.
Proiectele se încadrează în planul naţional de măsuri eGuvernare, gândit să ofere un acces rapid la informaţiile de interes public de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale şi direcţiilor deconcentrate.
În zona „centru” sunt incluse localităţile Aluniş, Ariceştii Rahtivani, Băneşti, Bertea, Cornu, Dumbrăveşti, Gorgota, Gornet, Păuleşti, Predeal Sărari, Slănic, Ştefeşti, Surani, Telega şi Târgşoru Vechi. În programul pentru „sud” intră Balta Doamnei, Bărcăneşti, Berceni, Bucov, Călugăreni, Ciorani, Fântânele, Gherghiţa, Gura Vadului, Jugureni, Olari, Puchenii Mari, Râfov, Gornet Cricov şi Valea Călugărească.