282 de miliarde pentru noul „pod de lemn”

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consilierii locali din Ploieşti au aprobat, în şedinţa de ieri, documentaţia tehnico-economică pentru realizarea unui nou pasaj, în locul cunoscutului „pod de lemn”. Noul tronson, cu o deschidere de 70 de metri, va putea fi realizat în 12 luni de la semnarea unui eventual contract şi ar putea costa până la 28,2 milioane de lei.

Direcţia Tehnică din Primăria Ploieşti pregătise pentru acest proiect două variante de execuţie, una pentru un pod cu o suprastructură din grinzi cu zăbrele, la o valoare estimată de 28,2 milioane de lei cu TVA inclus, şi una pentru un pasaj cu suprastructură de tip arc, care ar fi putut costa până la 31,4 milioane. Consilierii au preferat prima variantă, precizând că, în urma discuţiilior cu experţii, li s-a explicat că un asemenea tip de pasaj ar fi şi mai uşor de întreţinut pe viitor.

Proiectul aprobat în şeinţa de ieri a Consiliului Local Ploieşti vizează stabilirea indicatorilor tehnico-economici, urmând ca lucrarea să fie scoasă la licitaţie de Primărie. Rămâne, însă, problema finanţării, primarul Iulian Bădescu anunţând că se gândeşte la o eşalonare multianuală a acestei investiţii.

Despre construirea unui nou pod, în locul actualului „pod de lemn” de lângă Gara de Sud, se discută de ani buni în Ploieşti. De altfel, un proiect de acest gen a fost propus în cadrul Polului de Dezvoltare, pentru finanţare europeană, însă n-a rămas pe lista de priorităţi la acea vreme.

Actualul pod, unul pe structură metalică, are o istorie de aproape un secol. Renumele său, unul paradoxal, vine din faptul că a fost construit în locul unui vechi pod care exista demult în zonă şi care într-adevăr era din lemn.

„Podul de lemn” a fost închis pentru traficul rutier şi ulterior pentru cel pietonal în 2012, după ce s-a constat că structura de rezistenţă era grav afectată şi că o grindă metalică se desprinsese, atârnând ameninţător de aproape de firele electrice ale CFR-ului.

„Ploieştiul este într-o situaţie dificilă, are în patrimoniu un pod care mâine-poimâine s-ar putea să pice. Pentru a preveni un dezastru, opţiunea mea este aceea a construirii unui pasaj de traverse pe două benzi, care să ducă la rezolvarea cât mai rapidă a acestei situaţii. În această iarnă, cea mai mare grijă a mea legată de Ploieşti a fost ca nu cumva, din cauza zăpezii, acest pod să se prăbuşească. În plus, rezolvăm şi o problemă de transport a oamenilor din zonă”, a declarat, în timpul şedinţei CL, primarul Iulian Bădescu.

Image