38 de milioane de euro pentru trasee de cicloturism în Prahova, Buzău și Vrancea

trasee cicloturism
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Autorităţile din Prahova, Buzău şi Vrancea pregătesc un proiect european pentru realizarea a aproape 460 de kilometri de trasee de cicloturism, estimat la 38 de milioane de euro fără TVA. Parteneriatul face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare pregătit de cele trei consilii judeţene, care este estimat la 150 de milioane de euro şi propune, pe lângă traseele de cicloturism, şi dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune, respectiv a infrastructurii economice din zonele de pomicultură şi viticultură.

 

În ședința ordinară din noiembrie, CJ Prahova, care este liderul acestei asocieri, a aprobat proiectul, la o zi după ce și forul echivalent din Buzău a adoptat o hotărâre în acest sens.

Documentația care a însoțit proiectul de la Buzău menționează că este vizată creșterea accesibilității zonelor turistice și dezvoltarea infrastructurii aferente. Traseele cicloturistice propuse spre finanțare sunt considerate eligibile dacă traversează cel puțin trei județe, sunt continue pe o lungime de minimum 150 km (axă principală), iar de la axa principală propusă, se pot realiza conexiuni secundare către obiectivele turistice-culturale din programul “Promovarea celor 12 rute culturale/turistice”, pe o rază de maxim 10 km.

Potrivit datelor furnizate de CJ Prahova, “Velo Valahia” este propus în cadrul unei componente din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă dedicată creării a 3.000 de kilometri de trasee cicloturistice în toată ţară. Aproape 460 de kilometri de piste, însemnând 15% din ţinta la nivel naţional, ar urma să fie amenajate în cele trei judeţe, prin acest proiect.

Peste 450 de km de traseu pentru cicloturism, în cele trei județe

„Se urmărește amenajarea unui traseu cicloturistic regional ce va pune în valoare patrimoniul cultural al tuturor partenerilor cât și facilitarea accesului către acestea și conectarea la rețeaua europeană EuroVelo și reconfigurarea traseelor aferente acesteia. Proiectul face parte din reformele asumate de către Guvernul României prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României. Traseul cicloturistic va avea o lungime de aproximativ 459,7 km, 246,2 km pe teritoriul administrativ al UAT Județul Prahova, 129 km pe teritoriul administrativ al UAT Județul Buzău, 84,5 km pe teritoriul administrativ al UAT Județul Vrancea”, se arată în documentaţia care a însoţit hotărârea adoptată de CJ Prahova.

”Mersul cu bicicletă înseamnă deplasări cu emisii zero și înlocuirea vehiculelor cu combustibili fosili. Mersul cu bicicleta sporește atractivitatea zonelor, creează o nouă structură a mobilității locale și reduce traficul. Creșterea ponderii bicicletei în cota modală se poate realiza prin:

- Planificarea și dezvoltarea unei strategii de ciclism: planificare integrată; rețele de ciclism

- Infrastructură: piste, parcări și semnalizare pentru bicicliști

- Comunicații - Legătura/conectarea cu alte mijloace de transport.

Există câteva aspecte-cheie ale planificării și designului infrastructurii pentru biciclete care nu trebuie neglijate atunci când se planifică noi piste sau se extind cele deja existente.

Acestea includ integrarea pistelor pentru biciclete în spațiul comun cu cel al traficului motorizat, siguranța biciclistului și, în special, continuitatea rețelei de piste pentru biciclete.

În majoritatea cazurilor, biciclistul trebuie să dea prioritate mașinii, deoarece pista pentru biciclete se oprește/se termină. Acest lucru reduce în mod semnificativ atractivitatea mersului pe bicicletă - mai multe călătorii pot fi efectuate pe o rețea continuă și bine conectată de piste decât pe un număr mare de piste de tip «stop and start» care compromit viteza și siguranța bicicliștilor.

Traseele cicloturistice se pot realiza pe piste pentru biciclete, drumuri pentru cicliști, drumuri de utilitate privată deschise circulației publice, suprafețe de rulare amenajate în zona de protecție aferentă drumurilor deschise circulației publice, drumuri forestiere, poteci și trasee amenajate în fondul forestier, diguri și zone de protecție la inundație ale cursurilor de apă și pe eventuale alte tipuri de căi de comunicație deschise circulației bicicletelor”, menționează referatul de aprobare care a însoțit proiectul adoptat de CJ Prahova.

Zeci de localități promovate prin cicloturism

Pe raza județului, traseul ar trebui să treacă prin 25 de localități: Azuga, Breaza, Bușteni, Comarnic, Vălenii de Munte, Apostolache, Ariceștii-Zeletin, Bertea, Călugareni, Cărbunești, Cerașu, Chiojdeanca, Drajna, Gura Vadului, Izvoarele, Jugureni, Măneciu, Predeal Sărari, Sângeru, Secăria, Șoimari, Șotrile, Ștefești și Valea Doftanei.

În Buzău ar fi vorba despre amenajarea a 129 de km de trasee cicloturistice, în localitățile Năeni, Breaza, Pietroasele, Merei, Tisău, Vernești, Berca, Sapoca, Beceni, Cernătești, Vintilă Vodă, Sărulești și Bisoca.

Tot la finalul lunii noiembrie, un proiect referitor la implementarea acestei inițiative, sub forma unui parteneriat între cele trei județe, a fost aprobat și de CJ Vrancea.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!  

Sursa foto: biketoledo.net

 

Image