La o săptămână de la instalarea în funcţie, primarul Andrei Volosevici spune că e nevoie de regândirea mai multor proiecte edilitare din mandatul trecut, inclusiv cel de canalizare din cartierul ploieştean Mitică Apostol. Soluţia tehnică actuală, de racordare la canalizarea oraşului, prin subtraversarea Centurii de Vest şi a magistralei de cale ferată, e scumpă, greoaie şi ineficientă, reclamă edilul, care propune o variantă cu vreo 6 milioane de euro mai ieftină.
Andrei Volosevici a vorbit, într-o conferinţă de presă organizată miercuri la sediul Primăriei, despre o parte din proiectele de modernizare derulate în ultimii ani de municipalitate, dând exemplul noului "pod de lemn", unde constructorul se apropie de a treia depăşire a termenului de finalizare, şi canalizării din Mitică Apostol, unde primarul spune că mult mai eficientă ar fi varianta unor microstaţii de epurare dedicate exclusiv acestui cartier periferic. De altfel, administraţia locală a avut şi în vechiul mandat o listă cu trei propuneri, una dintre ele fiind aceasta, însă a ales o altă variantă de pe listă, cea de legare a reţelei nou create la canalizarea mare a oraşului, ceea ce ar presupune 2,2 kilometri de reţea în sistem gravitaţional, subtraversarea DN1, a nodului de cale ferată, a unor căi ferate private şi a altor reţele subterane.
„Din punctul meu de vedere, investiţia ar trebui să fie terminată pe o altă soluţie tehnică, şi anume, conform discuţiei pe care o am cu preşedintele Consiliului Judeţean şi cu Apele Române, să fie mini-staţii de epurare undeva în spate, pe canalul care trece prin spatele Concordia. Numai că pentru asta avem nevoie de avizul celor de la Petrobrazi şi sper că îl vom obţine de data asta. E mult mai ieftin, foarte rapid de făcut şi mult mai eficient. Gândiţi-vă că scenariul cu cele 600 de racorduri de canalizare şi cu formula de a lega canalizarea din Mitică Apostol undeva la capătul Bulevardului Petrolului, deci în Mimiu, înseamnă 6 milioane de euro! Mai este o problemă, Apa Nova, chiar lucrând cu Acvatot, nu are capacitatea să facă aşa de rapid forajele dirijate care subtraversează DN1 şi, mult mai complicat, subtraversează magistrala de cale ferată Ploieşti-Braşov, adică Gara de Vest. Acolo e o întreagă nebunie. Mult mai simplu şi pe asta mergem - şi am suportul Consiliului Judeţean în acest sens - e să facem mini-staţii de epurare în spatele cartierului Mitică Apostol”, a declarat Andrei Volosevici.