APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | CJ îi solicită operatorului Veolia să asigure continuitatea încă 90 de zile, după 1 aprilie

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | CJ îi solicită operatorului Veolia să asigure continuitatea încă 90 de zile, după 1 aprilie
Autorităţile şi operatorul au interpretări diferite cu privire la asigurarea continuităţii şi la termenul la care se încheie contractul de termoficare şi alimentare cu apă caldă a Ploieştiului (Foto: Alex Călinoiu - Telegrama)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Rămâne sau nu municipiul Ploieşti fără apă caldă de la 1 aprilie? Parte în contractul de delegare a serviciului, Consiliul Judeţean îi va solicita oficial operatorului să asigure o perioadă de continuitate, timp de maxim 90 de zile, invocând o clauză din legislaţia serviciilor publice. Problema e că, în anumite interpretări, perioada respectivă a fost deja asigurată, iar operatorul n-ar mai avea nicio obligaţie legală.

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Consiliul Judeţean Prahova se reuneşte miercuri după-amiază, în şedinţă extraordinară, pentru a dezbate un proiect de hotărâre prin care îi solicită operatorului Veolia Energie să asigure continuitatea serviciului public. Conform proiectului, iniţiat de preşedintele instituţiei, Iulian Dumitrescu, operatorul ar trebui să asigure serviciul, în condiţiile de până acum, din data de 1 aprilie şi până la finalizarea licitaţiei şi semnarea unui nou contract, dar nu mai mult de 90 de zile. Autorităţile judeţene fac apel la o clauză din legislaţia serviciilor publice, una care, de altfel, s-a mai aplicat în Ploieşti şi în cazul contractului de curăţenie a căilor publice, unde Rosal a fost obligată să presteze în continuare activitate până în septembrie 2021 şi după rezilierea de contract care avusese loc în iunie.

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Cum încearcă autorităţile judeţene să rezolve problema

"Se solicită operatorului, Societatea Veolia Energie Prahova S.R.L., să asigurare continuitatea Contractului nr. 2776/5245/20.04.2004 de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public al județului Prahova de alimentare cu energie termică, produsă în mod centralizat în sistem producție-transport-distribuție, a municipiului Ploiești, completat și modificat, până la desemnarea noului operator, dar nu mai mult de 90 de zile, începând cu data de 01.04.2022", se specifică în proiectul de hotărâre supus miercuri în dezbaterea Consiliului Judeţean Prahova. "Concedentul, Concesionarul și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Termo Prahova, vor desemna o comisie comună care să finalizeze documentația de predareprimire a serviciului, pe care o vor supune spre aprobare autorităților deliberative ale concedentului, precum și organelor statutare, conform legii", se arată într-un alt articol din proiect.

"Consiliul Local Ploiești, prin Hotararea nr. 97/09.04.2019 și Consiliul Județean Prahova, prin Horatarea nr. 31/10.04.2019, au aprobat prelungirea Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii serviciului public al Județului Prahova de alimentare cu energie termică produsă în mod centralizat în sistem producție-transport-distribuție al Municipiului Ploiești nr. 2776/5246/29 aprilie 2004, pe o perioadă de 3 ani și 14 zile, ulterior survenind si Hotărârea Consiliului Județean Prahova nr. 46/25.04.2019, prin care Presedintele Consiliului Județean a fost împuternicit sa semneze actul aditional de prelungire. Pe parcursul derulării contractului de concesiune, oreratorul a invocate mai multe încalcari din partea concedenților, motiv pentru care in data de 27.10.2021, sub nr. 23814, a depus la registratura Consiliului Județean Prahova o notificare de reziliere. La punctul 2 din aceasta notificare, se prevede ca data incetării înainte de termen a contractului este 31.03.2022, orele 24,00. In aceasta situație consider ca devin incidente prevederile alin. (3) al art. 33 din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilități publice, cu modificările și completările ulterioare, care dispune: «(3) Operatorii serviciilor de utilităţi publice aflaţi în oricare dintre situaţiile prevăzute la alin. (2) au obligaţia, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, de a asigura continuitatea furnizării/prestării serviciilor/activităţilor din sfera serviciilor de utilităţi publice până la desemnarea noului operator, dar nu mai mult de 90 de zile»", se arată în referatul de aprobare care însoţeşte proiectul.

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Interpretări diferite despre perioada de continuitate

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Ştiind de clauza celor 90 de zile din legislaţia serviciilor publice, reporterii "Telegrama" au cerut încă de zilele trecute lămuriri şi din partea reprezentanţilor Primăriei Ploieşti, iar răspunsul primit a fost că, în interpretarea operatorului, obligaţia de a asigura continuitatea a fost deja asigurată, perioada calculându-se nu de la 1 aprilie, ci din octombrie, când a fost trimisă notificarea de reziliere. Deja e clar că în privinţa acestei perioada de continuitate există interpretări diferite. Nu e foarte clar dacă operatorul este sau nu obligat să rămână în municipiu şi după 1 aprilie, iar răspunsurile sigure pot veni doar de la nişte jurişti care au studiat foarte atent contractul. Un lucru e cert, licitaţia lansată pentru un nou contract nu are cum să fie gata în această lună. Consiliul Judeţean a estimat că un contract ar putea fi semnat în luna mai, însă o eventuală contestaţie ar putea întârzia toată procedura.

APĂ CALDĂ PLOIEŞTI | Operatorul a negociat până acum cu Primăria şi şi-a exprimat intenţia să continue până pe 13 mai, însă a solicitat plata unor sume care, adunate, se apropie de 100 de milioane de lei, renunţând la alte plăţi invocate, care ar fi putut ajunge la aproape 72 de milioane. Un proiect de hotărâre în acest sens a fost pus în dezbaterea Consiliului Local, luni, însă a fost prorogat. Apropo de diferenţele de interpretare, acordul propunea "prelungirea perioadei de continuitate". Dacă interpretarea autorităţilor judeţene se va dovedi coretă, atunci Veolia Energie va fi obligată să asigure în continuarea alimentarea cu apă caldă a municipiului şi în lunile aprilie, mai şi iunie, toată lumea sperând ca până atunci să fie gata şi licitaţia. E de aşteptat ca, în scenariul continuării activităţii, operatorul să solicite în continuare plata de la bugetul local a unor diferenţe de costuri, pentru cele trei luni suplimentare, care să se adauge unor sume de ordinul a 20-30 de milioane de lei pe lună solicitate pentru perioada scursă din noiembrie 2021 şi până în prezent.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image