Ca să nu rateze rata la ANAF, TCE Ploieşti întârzie plata salariilor. Operatorul are gazele oprite, eşalonare la apă şi datorii mari

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Criză de proporţii în administraţia ploieşteană, care afectează mai multe servicii publice! Primăria a rămas fără bani, iar asta îngreunează sau blochează total serviciile precum iluminatul public, transportul în comun, întreţinerea spaţiilor verzi sau curăţenia. În cazul spaţiilor verzi şi al transportului, Primăria nu şi-a achitat dările către operatori, ceea ce, mai departe, alimentează situaţiile şi aşa dificile de la cele două firme vizate, SGU şi respectiv TCE.

Directorul Transport Călători Express, Alexandri Nicolae, a prezentat pentru "Telegrama" situaţia actuală a operatorului, afirmând că societatea administraţiei ploieştene nu a primit integral de la bugetul local banii aferenţi ultimei facturi. Practic, la fel ca la Servicii de Gospodărire Urbană, şi TCE e afectată de criza de lichidităţi, diferenţa fiind, totuşi, că operatorul de transport a reuşit în această lună să-şi plătească rata către Fisc. La fel ca şi SGU, totuşi, conducerea TCE nu a plătit la timp salariile. Directorul mai spune că, pe lângă datoriile cunoscute către ANAF, Finanţele Locale şi furnizori, sunt probleme şi cu plata utilităţilor, şi avertizează că va fi nevoie urgentă de o rectificare bugetară şi de plata la timp a facturilor, altfel existând riscul ca în ultimele două luni TCE să nu mai poată oferi transportul gratuit pentru categoriile de călători care în mod normal beneficiază de subvenţii de la bugetul local.

ARTICOLE RECOMANDATE:

Cât de gravă e situaţia SGU Ploieşti?!? Avertismentul Consiliului de Administraţie către conducerea Primăriei | DOCUMENT

Ca şi SGU: TCE Ploieşti se află iar în corzi

VIDEO | Primăria Ploieşti rămâne fără bani pentru salubritate şi deszăpezire, după ce a epuizat deja bugetul de iluminat public

"Primăria nu a reuşit să achite integral ultima factură. Practic, am primit 1,6 milioane de lei din 2,4 solicitate, pentru contravaloarea prestaţiilor făcute de noi. Am fost nevoiţi să amânăm plata salariilor, tocmai ca să nu întârziem cu ratele şi contribuţiile către ANAF, ceea ce ar fi creat probleme uriaşe. Nu ne permitem să riscăm întârzieri aici, pentru că asta ar duce la pierderea eşalonării convenite şi, mai departe, ar avea consecinţe grave. Ar fi păcat de toate eforturile pe care le-am făcut în ultimul an şi jumătate", ne-a declarat directorul TCE Ploieşti, Alexandri Nicolae. "Situaţia este extrem de dificilă, gazele ne-au fost oprite, pentru că furnizorul n-a mai avut încredere în capacitatea noastră de plată, iar pentru apă am reuşit să facem o eşalonare", a mai explicat managerul firmei de transport a municipalităţii.

CITIŢI ŞI:

VIDEO | Încă unul dintre hârburile TCE a cedat pe traseu

Biletele TCE Ploieşti s-au scumpit. Vezi ce se întâmplă cu automatele, plata prin SMS şi biletele vechi!

În repetate rânduri, sindicaliştii din cadrul fostei regii de transport public au dat vina pe autorităţile locale pentru situaţia actuală, amintind că datoriile cele mai mari ale TCE, care afectează vizibil bugetul actual, sunt cele către ANAF şi Serviciul Public Finanţe Locale, ambele venite după pierderea unor litigii pornite de la hotărâri ale Consiliului Local şi modul în care au fost acordate şi decontate subvenţii, cu tot cu taxele aferente.

Image