Ce autostrăzi ar trebui date în circulație anul acesta. Pe listă sunt mai multe tronsoane din A0 Autostrada Bucureștiului și A7 Autostrada Moldovei

autostrăzi drumuri expres 2024
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Secretarul stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a trecut în revistă, la început de an, premierele pregătite în domeniul infrastructurii rutiere, pentru 2024, dar și lista tronsoanelor de autostrăzi și drumuri expres pe care vom putea circula până la finalul anului. Potrivit oficialului din MT, în următoarele luni ar putea fi lansate licitații pentru realizarea a încă 750 de kilometri de drumuri de mare viteză.

Secretarul de stat a anunțat că în 2024 intră în execuție ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac - Constanța, mai exact loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugoj-Deva, renumit pentru problemele cauzate de prezența urșilor. 

"După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară. Astfel, pentru prima dată, vom avea trei autostrăzi integral în execuție, în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 - București-Nădlac 3 loturi", spune Scrioșteanu.

Tot anul acesta, românii ar trebui să poată circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova - Pitești (120 km) și pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului A0 (de la A1 - DN6 - DN5 - DN4 - A2 - 51 km).

La același capitol, al premierelor, Scrioșteanu a anunțat că în 2024 România va ajunge la peste 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR.

Nu în ultimul rând, în acest an ar trebui să înceapă execuția la primul lot dintr-o nouă autostradă, A8 Autostrada Unirii.

11 tronsoane de autostrăzi și drumuri expres ar putea fi deschise circulației, până la finalul anului

"Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora - și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările -, următoarele obiective de infrastructură rutieră vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:

  • Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 1 Sud: 16,93 km
  • Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 3 Sud: 17,97 km
  • Autostrada Sibiu - Pitești A1 - Secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești: 30,3 km
  • Autostrada Ploiești - Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) - Mizil: 21 km
  • Autostrada Ploiești - Buzău A7 Lotul 2 Mizil - Pietroasele: 28,35 km
  • Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 1 Buzău - Vadu Pașii: 4,6 km
  • Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni - Focșani Nord: 10,94 km
  • Drum Expres de legătură Centura Oradea - Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
  • Drumul Expres Brăila - Galați: 10, 77 km
  • Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 1 Craiova - Robănești: 17,7 km
  • Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 4 Colonești - Pitești (A1): 31,82 km", a enumerat secretarul de stat.

Acesta a adăugat că, la acest moment, sunt contracte de execuție pentru realizarea a încă 760 km de autostradă sau drum expres, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și ar urma să fie lansate vizăm lansate licitații pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care Craiova - Târgu Jiu, Focșani - Brăila, Pașcani - Suceava - Siret, București - Alexandria, Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni, Constanța - Mangalia (Alternativa Techirghiol), Baia Mare - Satu Mare, Arad - Oradea.

Oficialul estimează că România va investi, în anul care tocmai a început, peste 15 miliarde de lei investiții.

"Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani. Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier", a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu.

 

Image