CJ Prahova a sesizat Consiliul Concurenţei, reclamând că licitaţia pentru programul de transport ar fi blocată intenţionat

CJ Prahova a sesizat Consiliul Concurenţei, reclamând că licitaţia pentru programul de transport ar fi blocată intenţionat
Consiliul Judeţean reclamă că noul program de transport ar fi blocat intenţionat de mai mulţi operatori (Foto: Arhiva Telegrama)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consiliul Judeţean Prahova a sesizat Consiliul Concurenţei, reclamând o posibilă înţelegere între mai multe firme de transport de călători pentru blocarea noului program de transport şi a viitoarei licitaţii.

Conducerea Consiliului Judeţean Prahova susţine că a primit notificări din partea mai multor firme de profil cu privire la noul regulament de transport public, pe baza căruia urmează să fie lansată licitaţia pentru desemnarea operatorilor care vor gestiona traseele. Autorităţile spun că mai multe firme ar fi contestat în instanţă hotărârea prin care a fost aprobat regulamentul. Reprezentanţii instituţiei suspectează o înţelegere ascunsă între operatori, menită să blocheze noua licitaţie, care impune criterii nu tocmai uşor de îndeplinit privind vechimea parcului auto şi norma de poluare.

Documentaţia pentru licitaţie, întocmită pe baza noului regulament, a fost transmisă către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, primind un aviz conform condiţionat. „Transportatorii ne-au chemat în judecată pentru a opri hotărârea prin care s-a aprobat regulamentul, tocmai pentru a bloca noul program de transport, care ar fi trebuit să intre în vigoare de la 1 ianuarie. Noi am primit de la ANAP modificări de formă, urmând ca în curând să facem modificările reocmandate şi să intrăm cu ele într-o şedinţă a Consiliului Judeţean. În fond nu e nimic major, au fost doar modificări de formă”, a declarat pentru „Telegrama” vicepreşedintele CJ Prahova, Cristian Apostol.

Programul de transport din Prahova, boicotat de operatori?

„În plângeri, ei au solicitat mărirea vechimii permise pentru parcul auto, ceea ce nu este tocmai legal. Ni se spune clar că obiectul licitaţiei este interesul cetăţeanului, nu al agentului economic, iar parcul auto mai mare de 15 ani nu poate fi justificat, pentru că în documentaţie durata de viaţă a mijloacelor fixe este de maxim nouă ani”, a mai explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

Practic, conform deciziei ANAP, maşinile propuse pentru efectuarea curselor de călători trebuie să aibă o vechime mai mică de nouă ani la momentul depunerii ofertelor. Printre criteriile impuse de CJ prin noul regulament este şi ca operatorii să aibă, în termen de doi ani de la semnarea cotractelor, minim 18,7% din parcul auto compus din vehicule nepoluante, cu obligaţia suplimentară ca în primele şase luni să facă dovada că au semnat contracte pentru achiziţia vehiculelor respective, cu termene clare de livrare, sub sancţiunea pierderii licenţei.

„Am primit plângeri prealabile de la 18 operatori. Din câte ştiu, doi au dat în judecată înainte să transmitem noi răspunsul. Am trimis o solicitare la Consiliul Concurenţei, pentru a investiga o posibilă apartenenţă la un cartel constituit cu scopul de blocare a licitaţiei”, ne-a mai declarat vicepreşedintele Cristian Apostol.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image