CNAIR a primit două oferte pentru reparațiile de aproape 6 milioane de lei la viaductul „Valea Orății” de pe DN1, de la Posada

pod dn1 posada
Sursa foto: Google Street View
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Asocierea Pikanore -Dimex 2000 și Agnel Industry Iași au transmis, către CNAIR, oferte în cadrul procedurii de achiziție derulate de Companie pentru găsirea unui constructor care să se ocupe de reparațiile la podul de pe DN1, din zona Comarnic - Posada. Viaductul a fost construit acum aproape 100 de ani.

Economedia notează că viaductul ,,Valea Orății”, construit în 1925, este la a doua licitație în ultimii 2 ani pentru desemnarea unui constructor. Aflat la km 114 al DN1, la ieșirea din Posada spre Sinaia, acesta are o lungime de 96 de metri și o „stare tehnică necorespunzătoare cu elemente constructive aflate în stare avansată de degradare” atât la suprastructură cât și la elementele de rezistență care susțin calea podului, potrivit expertizei tehnice consultate de sursa citată. Contractul are o valoare estimată la 5,9 milioane lei, iar evaluarea ofertelor ar trebui să se încheie luna viitoare.

Ofertele în cadrul actualei proceduri au fost depuse de Agnel Industry din Iași și Asocierea Pikanore -Dimex 2000, anunță Economedia.

,,Viaductul a fost construit în anul 1925, fiind proiectat să preia încărcările clasei I de încărcare, convoiul german de calcul (încărcare cu compresor și oameni). Aplicarea lucrărilor de întreținere prevăzute asigură readucerea viaductului la condițiile de exploatare prevăzute în proiectul inițial în condiții normale de desfășurare a circulației rutiere și pietonale, garantate pentru o durată de exploatare de 30 de ani. Lățimea părții carosabile de 5 metri cu restricționarea circulației pe o singură bandă a impus lărgirea viaductului pentru 2 benzi. Lărgirea viaductului s-a realizat în 1978 prin execuția unui viaduct cu aceeași schemă statică, boltă dublu încastrat din vbeton armat cu lățimea de 3,5 metri, în aval de viaductul existent”, menționează expertiza tehnică pe care o citează Economedia.

Lucrările ar trebui să dureze 10 luni.

 

Image