Consiliul Judeţean Prahova a aprobat recent un proiect de hotărâre vizând modernizarea Drumului Judeţean 216A, Ştefeşti-Slănic. Pentru un tronson de puţin peste 2,8 kilometri lungime, autorităţile estimează o cheltuială de peste 20 de milioane de lei şi o durată de execuţie de 24 de luni, ceea ce ar însemna că lucrările, dacă ar începe în acest an, s-ar finaliza în 2021.
Proiectul prevede crearea unei noi legături rutiere viabile între cele două localităţi, în condiţiile în care şoseaua în cauză este pe mai multe tronsoane doar pietruită, brăzdată de mai multe cursuri mici de apă şi cu şanţurile, acolo unde există, colmatate. Practic, în limbaj uzual, şoseaua este "la pământ", şi la propriu şi la figurat. "Începând de la km 3+360, pe teritoriul administrativ al comunei Ştefeşti, sistemul rutier existent este la nivel de pământ şi pietriş cu gropi. Starea tehnică se prezintă astfel: fără capacitate portantă corespunzătoare pentru preluarea unui trafic rutier, apa stagnează pe partea carosabilă, există numeroase denivelări şi gropi, podeţele de descărcare transversală a apelor meteorice lipsesc. Sunt necesare lucrări de modernizare a tronsonului de drum, care va asigura o circulaţie rutieră în condiţii de siguranţă indiferent de starea vremii şi de cantităţile de precipitaţii. Începand de la km 4+180, pe teritoriul administrativ al oraşului Slănic, sistemul rutier este la nivel de pământ şi pietriş, cu gropi, zone unde apa bălteşte şi fără pante corespunzătoare spre exterior. Circulaţia auto se desfăşoară foarte prost din cauza gropilor, noroiului pe perioada ploioasă, a prafului, etc. Spre zona împădurită a tronsonului de drum, au fost identificate pâraie care traversează drumul, fără a fi amenajate cu podeţe, astfel structura rutieră este în aceste locuri la nivel de pământ. În interiorul localităţii, sunt evidenţiate şanţuri pereate din beton. Pe alocuri, şanţurile şi podeţele sunt colmatate. Sunt necesare lucrări de modernizare şi de consolidare a tronsonului de drum KM4+180 – KM 6+164 (1,984 km)", se arată în expunerea de motive care a însoţit proiectul de hotărâre adoptat de Consiliul Judeţean Prahova. Pe Google Maps, una dintre cele mai populare platforme care oferă hărţi actualizate perioadic, drumul apare doar pe teritoriul Ştefeştiului, fără vreo indicaţie că şoseaua ar continua şi spre Slănic, semn că, în prezent, drumul nu este unul considerat viabil, fiind mai degrabă adecvat vehiculelor cu tracţiune integrală sau căruţelor.
Indicatorii tehnico-economici aferenţi acestui proiect de investiţii au fost aprobaţi în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean, estimarea fiind că întreaga lucrare va costa, cu tot cu TVA, puţin peste 20.311.000 de lei, echivalentul a mai bine de 4,2 milioane de euro. Din această sumă, aproape 18 milioane de lei ar fi dedicate exclusiv lucrărilor de construcţii, iar restul sumei ar urma să meargă pentru proiectare şi alte servicii, potrivit aceluiaşi document. La o medie simplă, ajungem la o valoare de aproape 7,25 milioane de lei pe kilometru, însă şi lucrările sunt unele de amploare, care vizează realizarea unui strat de balast stabilizat cu lianţi hidraulici de o grosime de 20 de centimetri, strat de fundaţie din balast de 20 de centrimetri, strat de bază din piatră spartă de 15 centimetri, strat de legătură de 6 centimetri şi strat de uzură de 4 centimetri. De asemenea, obiectivul de investiţii mai propune realizarea a 9 podeţe şi efectuarea unor lucrări de consolidare între kilometrii 4+180 şi 6+164, cu realizarea fundaţiilor, rigole ranforsate, ziduri de sprijin şi piloţi foraţi cu grosimea de 30 de centimetri. Investiţia mai presupune şi amplasarea a 50 de indicatoare rutiere şi realizarea de marcaje rutiere longitudinale pe echivalentul a aproape 5,7 kilometri liniari şi 125 de metri pătraţi de marcaje transversale.
Investiţia va fi finanţată integral din bugetul Consiliului Judeţean Prahova, care estimează cheltuieli de 8,1 milioane de lei în acest an, 10,1 milioane în 2020 şi puţin peste 2 milioane în 2021.
{gallery}dj216a stefesti slanic{/gallery}