„Coridor de mobilitate” în estul Ploieştiului. Primăria vrea fonduri europene pentru pregătirea proiectelor viitoare

„Coridor de mobilitate” în estul Ploieştiului. Primăria vrea fonduri europene pentru pregătirea proiectelor viitoare
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Primăria Ploieşti solicită fonduri europene pentru pregătirea documentaţiei tehnice la un set de proiecte care vizează modernizarea şoselei Mihai Bravu şi a drumurilor din vecinătate, până la limita cu Bucov şi Berceni. Noul „coridor de mobilitate” ar urma să fie realizat în sesiunea de finanţare 2021-2027.

Ieşirea din Ploieşti spre comuna Berceni urmează să intre printre priorităţile administraţiei locale, după ce în ultimii ani autorităţile s-au concentrat pe ieşirile spre Strejnic, Brazi, Buda sau Târgovişte. Consiliul Local a fost convocat vineri, într-o şedinţă extraordinară, pentru a aproba o completare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, în care a fost introdus un proiect denumit „Modernizare str. Mihai Bravu pe tronsonul cuprins între str. Cornăţel şi limita UAT Ploieşti, spre Berceni, inclusiv consolidare pasaje auto şi pietonale - Pod Fero şi Pod Petrotel”. Aprobată fără emoţii, modificarea era necesară pentru că autorităţile doresc să obţină fonduri de la Uniunea Europeană, iar pentru aste era obligatoriu ca proiectul să fie prins în Planul de Mobilitate, iar cererea să fie trimisă până vineri la ora 14.00, în cadrul Programului Operaţional Asistenţă Tehnică 2014-2020. Şi mai pe româneşte, Primăria vrea să primească bani europeni pentru pregătirea documentaţiei tehnice la acest proiect, iar pe baza acestei documentaţii vrea să obţină fonduri europene pentru execuţie, în viitoarea sesiune de finanţare, 2021-2027. Proiectul face parte dintr-un „coridor de mobilitate integrat, pe axa Sud-Est, cuprins între strada Izvoare, străpungere până la strada Avântului, strada Avântului, strada Mihai Bravu până la limita administrativă Ploieşti-Berceni, strada Apelor - strada Cornăţel, strada Ştrandului până la limita administrativă Ploieşti - Bucov”, considerat strategic şi care sprijină transportul public, circulaţia bicicliştilor şi circulaţia pietonilor.

Practic, vorbim despre un portofoliu mai amplu de proiecte dedicate modernizării infrastructurii rutiere în zona de est a municipiului. Acesta vizează, în linii mari, completarea unui „inel” rutier în această zonă, prin crearea unei străpungeri între străzile Izvoare şi Mihai Bravu, investiţie similară celei pregătite în actuala sesiune de finanţare pentru a uni Gara de Vest şi Gara de Sud, tot cu o străpungere din Libertăţii în Depoului. Revenind la zona de est, portofoliul de proiecte discutat acum mai vizează reamenajarea străzilor Apelor şi Cornăţel, cu stabilirea unor sensuri unice, refacerea unor intersecţii situate pe strada Mihai Bravu, prin corecţii geometrice şi realizarea unor „insule” pentru maşini şi refugii pentru pietoni, realizarea infrastructurii pentru troleibuz pe ruta Gara de Vest - Feroemail, reabilitarea străzii Ştrandului, inclusiv cu modernizarea intersecţiei cu DN1A şi a celebrului „giratoriu al ruşinii”, modernizarea staţiei TCE de la Fero şi amenajarea unor piste de biciclete pe Mihai Bravu (între Maternitate şi Fero), Apelor şi Ştrandului (între intersecţia cu Crăiţelor, din Bereasca, şi Centura de Est). Bonus, Primăria Ploieşti visează şi la două parcări de tip park & ride, una pe strada Ştrandului, în zona Ştrand Bucov, şi una pe strada Mihai Bravu, lângă noua staţie de transport în comun de la Fero, amintită anterior. Practic, conform explicaţiilor autorităţilor, acest nou portofoliu de viitoare proiecte ar urma să fie corelat atât cu străpungerea Vest-Sud din actuala sesiune de finanţare, cât şi cu proiectul de modernizare a străzii Ştrandului, cu tot cu podul de la Obor, care a fost pregătit tot în această sesiune dar pare să fi rămas la coadă, cât şi cu proiectele de modernizare a cartierelor Pictor Rosenthal şi Moţoi. Mai departe, proiectul intrat vineri în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă mai prevede, pe lângă modernizarea şoselei Mihai Bravu, şi consolidarea celor două poduri peste calea ferată.

Pe lângă străzi, trotuare, piste de biciclete şi staţii de transport, proiectul de hotărâre aprobat vineri de Consiliul Local Ploieşti mai vorbeşte şi despre amenajarea unor zone de odihnă, cu mobilier urban nou, amenajarea pârâului Dâmbu, amenajarea pasajelor auto şi pietonale peste Dâmbu, între Cornăţel şi Apelor, şi modernizarea iluminatului public.

Image