Câte utilaje ar trebui să aibă operatorul de deszăpezire din Ploieşti, conform caietului de sarcini de la licitaţie

Câte utilaje ar trebui să aibă operatorul de deszăpezire din Ploieşti, conform caietului de sarcini de la licitaţie
Foarte mulţi şoferi au reclamat că n-au văzut la treabă utilajele de deszăpezire vineri dimineaţă pe drumurile din Ploieşti (Foto: Alex Călinoiu - Telegrama)
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Una cerem, alta primim! Firma care se ocupă de deszăpezire în Ploieşti a scos pe străzi, la prima ninsoare serioasă din acest an, mult mai puţine utilaje decât ar fi trebuit să aibă în dotare.

***************************************************

UPDATE

***************************************************

Operatorul ar fi trebuit să aibă la dispoziţie, conform cerinţelor minimale de la licitaţia ţinută de Primăria Ploieşti, cel puţin 85 de vehicule, utilaje şi instalaţii pentru întreţinerea drumurilor şi aleilor în sezonul rece. Vineri, la prima ninsoare serioasă din 2023, numărul vehiculelor scoase pe străzi a fost un pic sub necesar... 15!

Autorităţile din Ploieşti au anunţat că operatorul de deszăpezire din municipiu a avut la datorie, în noaptea de joi spre vineri şi vineri dimineaţă, 15 sărăriţe pentru împrăştierea materialelor antiderapante. Nouă dintre acestea au fost echipate şi cu lamă încă de la începutul intervenţiei, pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil, iar la celelalte au fost instalate lamele pe parcurs, a anunţat directorul tehnic al Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti, Vasile Ionescu.

În mod normal, operatorul ar fi trebuit să aibă în dotare cel puţin 30 de autospeciale cu lamă, la care să apeleze în funcţie de comenzile date de municipalitate, prin RASP.

Acest număr minim a fost impus la licitaţia ţinută de Primăria Ploieşti, conform caietului de sarcini aprobat de Consiliului Local în primăvara lui 2021. Mai departe, potrivit aceluiaşi document, operatorul ar fi mai trebuit să aibă la dispoziţie alte 20 de autospeciale cu echipamente pentru împrăştiat material antiderapant solid, cu o capacitate de transport între 6 şi 10 metri cubi, plus numeroase alte utilaje şi dispozitive pentru intervenţii pe alei şi pe străzile greu accesibile.

Lista de cerinţe de la licitaţie a mai inclus şase autocisterne pentru împrăştierea soluţiei antiderapante lichide, pentru combatarea poleiului, trei încărcătoarea frontale şi şase basculante pentru transportul zăpezii şi gheţii şi două instalaţii speciale pentru topirea zăpezii, cu o capacitate de topire de minim 200 mc/oră fiecare, la care ar trebui să se poată apela în momentul în care autoritatea contractantă dă comanda.

Per total, conform caietului de sarcini de la licitaţia pentru servicii de curăţenie a căilor publice şi deszăpezire din Ploieşti, ajungem la un număr total de 85 de vehicule, utilaje, instalaţii şi echipamente specifice. Aceasta, atenţie, era cerinţa minimă de la licitaţie! Adică era loc şi de mai mult.

Municipiul Ploieşti s-a confruntat cu probleme mari de trafic vineri dimineaţă, în contextul în care a nins abundent începând cu ora 4.00, însă a existat şi un val evident de nemulţumire din partea şoferilor cu privire la modul în care s-a făcut deszăpezire, mulţi ploieşteni reclamând pe reţelele de socializare, mai ales pe grupurile cu informaţii legate de trafic, că pe multe şosele nu s-a intervenit la timp şi că n-au văzut utilaje în acţiune.

"Telegrama" a solicitat un punct de vedere din partea firmei Blue Planet Services, operatorul contractat de Primăria Ploieşti pentru servicii de curăţenie a căilor publice şi deszăpezire, cu privire la modul de îndeplinire a comenzilor primite din partea autorităţilor şi a obligaţiilor minimale de la licitaţie.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image