Din cauza cheltuielilor cu salariile din Primăria Ploieşti, Adrian Dobre vizează o reorgarnizare a administraţiei locale

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Problemele cronice ale Primăriei Ploieşti au tendinţa să se adâncească după ce deficitul bugetar a crescut alarmant. Problemele au început după ce funcţionarii primăriei au solicitat dublarea salariilor în august 2017 iar aleşii locali au fost de acord fiind obligaţi de Legea Salarizării Unitare. Acum, iată că problema salariilor funcţionarilor publici revine în actualitate, deoarece reprezintă aproape  o treime din întreg bugetul municipiului, potrivit datelor furnizate de primar.

Dacă alte municipii din ţară au mers pe o creştere ponderată a salariilor, la Ploieşti s-a solicitat şi s-a acordat aproape maximul prevăzut de legea promulgată de parlament. Nimeni nu s-a gândit la povara asupra bugetului şi la tăierea multor fonduri de la investiţii.

Practic, s-a mers pe ideea ca angajatul primăriei să vină 8 ore la serviciu, cu excepţia zilei de vineri când se pleacă la 13.30, chiar dacă nu există bani pentru administrarea oraşului. Iar după nenumărate rateuri, aparatul primăriei Ploieşti nu a fost niciodată un model de eficienţă.  

Potrivit primarului Adrian Dobre, bugetul de salarii pentru cei 320 de angajaţi ai primăriei este de 110 milioane de lei pe an dintr-un buget de aproximativ 375 de milioane de lei. Iar acum, salariul mediu brut în primăria ploieşteană ajunge la aproximativ 5000 de lei.

Dar mai sunt şi restul de angajaţi de la serviciile conexe, precum Finaţele Locale (SPFL), Evidenţa Populaţiei (SPCLEP); Parcul C. Stere; Filarmonica; Teatrul Toma Caragiu; Administraţia Socială (ASSC) etc, care însumează împreună cu angajaţii primăriei aproape 1700 de persoane.

„Cea mai mare cheltuială pe care noi o avem la buget este cea cu salariile. Acea creştere de salarii va aduce foarte mari prejudicii modului de funcţionare a primăriei. S-ar putea să nu putem să ne acoperim cheltuielile de funcţionare. Avem soluţii pentru cheltuielile de funcţionare, problema este că se fac în detrimentul cheltuielilor de dezvoltare“, arată Adrian Dobre.

Surse din primărie susţin altceva

Potrivit altor surse din administraţia locală cei 110 milioane de lei sunt pentru toţi cei 1700 de salariaţi care ţin de primărie, cei din serviciile conexe precum: Finanţele Locale (SPFL), Evidenţa Populaţiei (SPCLEP); Parcul C. Stere; Filarmonica; Teatrul Toma Caragiu; Administraţia Socială (ASSC), Culb Sportiv Municipal (CSM) etc. Astfel, fondul de salarii pentru cei 320 de angajaţi s-ar ridica la valoarea de aproximativ  24 de milioane de lei.

Ce soluţii propune primarul?

„Anul trecut şi anul acesta am solicitat modificarea organigramei pentru creşterea eficienţei primăriei şi a eficienţei cheltuieii banului public. O să vin cu o nouă propunere de organigramă pe masa Consiliului Local. Sper să nu se întâmple cum s-a întâmplat anul trecut.  Mai sunt câteva servicii care pot fi aduse la primărie şi care ar genera costuri mai mici pe cheltuieli de funcţionare ale primăriei şi mă refer la Poliţia Locală care poate poate fi adusă în cadrul primăriei şi atunci deduci anumite costuri administrative de acolo... Nu înseamnă că dacă mâine schimbăm organigrama putem să scădem 10-15% din personal. Putem să aducem aceste servicii în cadrul primăriei. Sunt probleme şi în alte municipii din ţară dar acolo când s-au aprobat noile cuantumuri la salarii în 2017, au fost mult mai precauţi decât la Ploieşti. La Ploieşti s-a mers aproape de maximum.

Marea majoritate a acestor angajaţi sun cu state foarte vechi în primărie, sunt concursuri în care niciun candidat nu a luat concursul. Am solicitat să fie o rigoare foarte mare la aceste concursuri pentru că tot noi ne lovim de situaţii în care angajaţi care nu-şi fac treaba. Ţin foarte mult ca acele concursuri să fie foarte exigente. În privinţa vechilor angajaţi există această lege a funcţionarilor publici care face aproape imposibilă demersul unui manager de instituţie să ia o serie de decizii tranşante pe acest subiect. Am încercat să eficientizez activitatea primăriei, fie prin a modifica o serie de servicii, reducând cheltuielile care sunt cu salariile. Din nefericire , de fiecare dată, m-am lovit ca de o stâncă de majoritatea PSD-ALDE din Consiliul Local, care dacă iniţial au spus că sunt de acord au ieşit ulterior cu declaraţii de presă  şi au spus că nu li se pare oportună o astfel de abordare“, a declarat Adrian Dobre

Image