DN1A București - Ploiești va fi lărgit la patru benzi, pe tronsonul de la ieșirea din Capitală

lărgire patru benzi dn1a
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

În cel mult un an, tronsonul DN1A Ploiești - București cuprins între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila - Parc Mogoșoaia va avea patru benzi. Constructorul care va executa lucrările a fost desemnat în această săptămână.

 

Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD va executa lucrările în baza unui contract de 61,56 milioane lei, fără TVA, cu o durată contractuală de 12 luni, din care 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuție.

Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, cu mențiunea că semnarea contractului poate avea loc după expirarea termenului de depunere contestații și, respectiv, după soluționarea acestora. 

"Proiectul prevede execuția următoarelor lucrări: 

  • lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m
  • lungime traseu 1,28 km
  • trotuare, cu o lățime de 2,5 m
  • zonă mediană de 1 m
  • zonă verde
  • pasaj pietonal subteran
    - amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia
    - dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces
  • pasaj pietonal suprateran
    - amplasat în nordul podului CF 700
    - dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe
    - va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului 
    - va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A
  • amenajarea a 3 intersecții la nivel 
    - intersecție DN1A cu DNCB 
    - intersecție DN1A cu Șos. Chitila 
    - intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului
  • lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale
    - rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m
    - sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului
    - bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare
  • lucrări de consolidare
  • lucrări pentru siguranța circulației
  • amenajări peisagistice pentru spațiile verzi".


Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Programul Operațional Transport POT 2021-2027 și de la bugetul de stat. 

"Este o continuare a lucrărilor pe care le-am făcut la Pasajul Mogoșoaia, dar și a celor privind realizarea primei rute de tren metropolitan, pentru că prin acest proiect creăm și primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord - Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea - Mogoșoaia - București. Este încă un exemplu de bună colaborare cu autoritățile locale, care au înțeles ca pe lângă dezvoltarea infrastructurii de transport, trebuie dezvoltat și sistemul de transport local, inclusiv prin intermodalitate, pentru a rezolva problema traficului din regiunea București-Ilfov sau din jurul marilor orașe", a declarat secretarul de stat.

Image