EPOPEEA BUZOIANĂ. Asociația Pro Infrastructură acuză CNAIR, după o nouă contestație pentru lotul 3 din A7 Ploiești – Buzău

Asociația Pro Infrastructură A7 Ploiești - Buzau
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Asociația Pro Infrastructură acuză responsabilii CNAIR că “nu sunt în stare să evalueze ofertele corect și aruncă proiectele într-un șir nesfârșit de bătălii juridice”. Exemplul se referă la licitația pentru A7 Ploiești – Buzău, contestată din nou și care riscă să nu mai fie finalizată în termenul asumat prin PNRR.

 

Sursa citată prezintă, pe scurt, povestea acestei proceduri, de la anunțarea primilor câștigători până în prezent, trecând prin contestații și dispute prin instanță care nu par să se fi încheiat:

“Pregătiți calmantul: vine Epopeea Buzoiană de pe AutostradaA7, Actul V. Nurol a depus contestație pe lotul 3 al A7 Ploiești-Buzău și duce povestea mai departe. Harta interactivă: https://bit.ly/3SHAWfp.

Asociația Pro Infrastructură face un nou serviciu public și vă explică încă o piesă de teatru absurd regizată magistral de «responsabilii» CNAIR care nu sunt în stare să evalueze ofertele corect și aruncă proiectele într-un șir nesfârșit de bătălii juridice.

Actul I. CNAIR lansează licitația pentru cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Pădurea Spătaru și DN2B Buzău-Brăila în urmă cu doi ani, pe 01.06.2021. Se depun 14 (paisprezece) oferte în 16.09.2021, CNAIR le "evaluează" și în 18.02.2022 anunță câștigătorul: asocierea Drum Asfalt-Trameco, parte din grupul Selina.

Actul II. Nu mai puțin de trei competitori trimit contestații: Tekfen (TR), Nurol (TR) și Danlin (RO). Cele două ale turcilor sunt admise parțial de către CNSC și cea a Danlin este respinsă. Se merge cu cățel cu purcel la Curtea de Apel București care admite acțiunile Danlin și Tekfen în iulie 2022.

Actul III. Obligată, CNAIR reevaluează ofertele și în 27.10.2022 dă un alt câștigător: Nurol. Danlin contestă și câștigă atât la CNSC în decembrie 2022 cât și la CAB în ianuarie 2023. Oarecum ciudat, Tekfen renunță în ianuarie 2023 să facă recurs împotriva deciziei CNSC din decembrie 2022, dar cu toate acestea își prelungește valabilitatea ofertei (înseamnă bani dați la bancă), fără să știe că recursul celor de la Danlin va fi admis o săptămână mai târziu.

Actul IV. Obligată, CNAIR reevaluează din nou ofertele Danlin și Nurol. În timpul acestei proceduri, în martie 2023 Danlin contestă iarăși dar pierde în aprilie la CNSC cât și la CAB în mai. În cele din urmă, CNAIR descalifică ambele oferte (Danlin și Nurol) și în 22.05.2023 declară, atenție, al treilea câștigător: Tekfen. Nu se termină aici.

Actul V. Săptămâna trecută, Nurol depune contestație. Singura, conform informațiilor noastre. Danlin probabil a renunțat la luptă - una costisitoare pentru o companie locală de dimensiuni mici, fără să aibă o perspectivă reală că ar putea primi proiectul”.

Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructuă, în cazul ideal în care nu sunt alte contestații, “dacă CNSC respinge acțiunea Nurol contractul trebuie să se semneze imediat cu Tekfen. Însă dacă se admite urmează CAB (Curtea de Apel București – n.r.) și intrăm în Actul VI, riscând să ieșim din jalonul PNRR care cere parafarea contractului în 2023”.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image