Consiliul Judeţean Prahova solicită fonduri de la Ministerul Dezvoltării pentru realizarea a patru şosele de centură.
Autorităţile prahovene speră să obţină fonduri de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Investiţii "Anghel Saligny", pentru trei dintre proiecte, în timp ce al patrulea urmează să fie realizat de Compania Naţională de Investiţii, aflată în subordinea aceluiaşi minister. Este vorba despre proiectele de amenajare a unor şosele de centură pentru Comarnic, Mizil şi Păuleşti, respectiv varianta ocolitoare Băneşti - Valea Doftanei.
Pe ordinea de zi a şedinţei de luni a CJ Prahova sunt incluse trei proiecte de hotărâre vizând depunerea cererilor de finanţare prin Programul "Anghel Saligny" şi un proiect pentru încheierea parteneriatului cu CNI.
Solicitare de fonduri prin Programul „Anghel Saligny”
Proiectul Băneşti-Valea Doftanei, practic o centură a municipiului Câmpina, care totodată ar urma să lege DN1 de viitorul drum Câmpina - Valea Doftanei - Brădet, urmează să fie derulat de Compania Naţională de Investiţii, din subordinea Ministerului Dezvoltării. În şedinţa de astăzi e propus pentru aprobarea consilierilor judeţeni un proiect de intrare în parteneriat. Conform propunerii, Ministerul Dezvoltării va asigura finanțarea pentru toate fazele realizării obiectivului, de la proiectare până la finalizarea executării lucrărilor, în timp ce administraţia judeţeană va organiza și gestiona unitatea de implementare a proiectului.
Pentru celelalte trei obiective de investiţii, sunt solicitate fonduri prin Programul "Anghel Saligny". Pentru centura oraşului Comarnic, proiectul prevede amenajarea unui drum de 5,85 kilometri lungime, plus amenajări de trotuare, lucrări de apărări de maluri, lucrări de consolidare a terenului, realizarea a două poduri peste râul Prahova, unul peste un afluent şi unul peste calea ferată, amenajarea a două sensuri giratorii, la intersecţiile cu DN1 şi DJ103R, şi sistematizarea intersecţiilor cu străzile Ghioşeşti şi Podul lui Neag. Varianta ocolitoare pentru Mizil propune o şosea de centură de 7,46 kilometri lungime, care să deservească atât oraşul, cât şi comunele învecinate Gura Vadului, Vadu Săpat şi Fântânele. "Realizarea acestui obiectiv urmărește fluidizarea traficului rutier prin ocolirea orașului Mizil astfel, realizarea acestei căi de comunicație moderne pentru scoaterea traficului de tranzit în afara orașului Mizil. Orașul Mizil devine tot mai greu de traversat, centura ocolitoare a acestuia fiind o prioritate a administrației locale/județene", se arată în referatul de aprobare semnat de preşedintele Consiliului Judeţean, Iulian Dumitrescu.
În fine, Consiliul Judeţean vrea fonduri de la Ministerul Dezvoltării şi pentru varianta ocolitoare a comunei Păuleşti, pe un traseu propus în lungime de 9,18 kilometri. Drumul va avea două benzi, piste de biciclete, împrejmuire din plasă de sârmă, un pod peste pârâul Dâmbu, unul peste Valea Surlei, unul peste calea ferată şi unul peste un canal de irigaţii, cinci podeţe, rigole carosabile în zona de pădure, prevăzute cu mai multe decantoare, plus un drum tehnologic de trei metri lăţime, amenajat pe mare parte din lungimea tronsonului.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!