Încep lucrările de demolare a podului de lemn, potrivit reprezentanţilor Primăriei Ploieşti. Astfel, pentru a organiza şantierul strada Marin Mehedinţeanu va fi închisă circulaţiei în perioada 11-16 decembrie 2018, între orale 8-14.
Municipiul Ploiești are în derulare obiectivul de investiție „Creare pasaj de trecere între strada Depoului și strada Mimiului – Podul de lemn (proiectare +execuție)“. Lucrările vor fi efectuate de S.C. Europan Prod S.A.
În acest context, municipalitatea ploieșteană îi roagă pe conducătorii auto să utilizeze rute ocolitoare în zona menționată și le mulțumește cetățenilor pentru înțelegere.
Contractul semnat în octombrie
Contractul privind reconstrucţia podului de lemn a fost semnat de reprezentanţii primăriei şi ai asocierii de firme câştigătoare a licitaţiei (6 societăți comerciale). Valoarea contractului de aproximativ 20 de milioane de lei include procesul de demolare, proiectare şi reconstrucţie a podului. Lucrarea este prevăzută a dura 18 luni, iar demolarea ar trebui să fie finalizată anul acesta.
Pasarela are prevăzute două benzi de circulaţie şi o bandă pentru biciclişti.
„Sper ca această lucrare să se finalizeze într-un termen cât mai scurt, chiar dacă avem un termen destul de mare, prin contract. Este unul din obiectivele foarte vechi şi care este foarte important pentru fluidizarea traficului din zona de sud a Ploieştiului. Termenul este de 18 luni. Acolo sunt şi o serie de modificări de reţele. Valoarea lucrării este de aproximativ 20 de milioane de lei. Podul va avea două benzi şi este prevăzut şi cu pistă de biciclete“, declara în octombrie Adrian Dobre, primarul Ploieştiului.
Contractanții primăriei sunt Asocierea compusă din următoarele firme: S.C. Europan Prod S.A. (lider asociere) – S.C. Dalex Grup S.R.L (asociat) – S.C. Daria Const S.R.L. (asociat) – S.C. Vio-Top S.R.L. (asociat) – S.C. Road Construct S.R.L. (asociat) – S.C. Ria Design Consulting S.R.L. (asociat).
Anul acesta este programată demolarea, urmând ca anul viitor să demareze procesul de reconstrucție .
Vor fi folosite elemente din vechea construcție și va avea aceeași lățime
Potrivit şefului Direcţiei Tehnic investiţii, pentru reconstrucţia podului vor fi folosite elemente de structură din vechea construcţie. În plus, primarul a spus că pasajul va avea aceeași lățime ca a actualului pod, dar partea carosabilă va fi puțin lărgită în detrimentul celor două trotuare.
Proiectul se execuţie se va înscrie în tema decisă de Consiliul Local în 2014 şi anume un pasaj metalic cu suprastructură compusă din grinzi cu zăbrele cale jos şi care ar putea fi construit într-un an. Este prevăzută o deschidere a pasajului de 70 de metri. Lăţimea carosabilă este prevăzută la două benzi de circulaţie.
Actualul Pod de „lemn“ a fost construit pe structură metalică în 1930, probabil pe locul unui fost podeț de lemn, şi are o lungime de 90 de metri şi o lăţime carosabilă de 4,5 metri, insuficient circulaţiei rutiere normale.