Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a venit vineri la Salina Slănic, pentru verificarea modului în care se asigură transportul muncitorilor şi al sării, dar şi pentru discuţii cu reprezentanţii Salrom despre investiţiile necesare aici.
Una dintre temele principale ale vizitei de vineri a vizat modul în care este asigurat accesul minerilor în subteran, verificările făcute de Ministerul Economiei la societăţile de stat din subordine venind după ce trei muncitori au murit într-un accident produs într-o carieră minieră din Gorj. La Salina Slănic, concluzia ministrului a fost că lucrurile stau bine în privinţa transportului muncitorilor. În schimb, sunt alte probleme, legate tot de transport, de data asta al sării.
În urma vizitei făcute vineri, ministrul Florin Spătaru a anunţat, într-un mesaj publicat pe contul său oficial de Facebook, că va avea discuţii cu omologul de la Ministerul Transporturilor privind reabilitarea liniilor de cale ferată care asigură transportul sării din saline. El a mai anunţat şi investiţii în Salina Slănic, reluând practic mesajul transmis în aprilie 2022, la precedenta vizită, când anunţa un utilaj nou care să dubleze capacitatea de extracţie a sării şi un nou lift pentru accesul în mina turistică.
Ministrul Economiei anunţă investiţii la Salina Slănic în 2023
"Am discutat cu directorul salinei şi, înainte de toate, m-am asigurat că minerii noştri beneficiază de transport de persoane omologat până la locul de muncă şi condiții de lucru în siguranță. Un alt subiect abordat a vizat investițiile. Alături de directorul Salrom, Dan Dobrea, am transmis conducerii Salinei Slănic Prahova că avem fonduri pentru investiții. Pânâ la sfârșitul anului va fi achiziționată o combină care va dubla producția de sare şi va fi finalizată consolidarea structurii puțului care va deservi liftului pentru turişti, o investiție așteptată de 12 ani la Prahova", a anunţat ministrul Economiei.
"Dar, toate aceste investiții de retehnologizare a minelor de sare nu au rost dacă infrastructura de transport feroviar industrial nu va fi reabilitată. La Slănic sunt 40 de km de linie ferată care trebuie repuşi în funcțiune, astfel încât transportul de sare să fie făcut pe această cale. Voi promova şi voi discuta cu ministrul transporturilor Sorin Grindeanu despre urgentarea investițiilor pentru reabilitarea tuturor căilor ferate industriale de lângă minele de sare, căci doar astfel am putea avea un preț competitiv pentru producția de sare", se mai arată în mesajul publicat de ministrul Florin Spătaru.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!