În cursul zilei de luni, Primăria Ploiești a transmis o nouă informare cu privire la măsurile luate în municipiu, în privința salubrității. Comunicatul face referire la întâlnirea convocată la finalul săptămânii trecute, "în urma demersurilor primarului municipiului Ploiești, domnul Adrian Florin Dobre".
"În urma demersurilor primarului municipiului Ploiești, domnul Adrian Florin Dobre, la sfârșitul săptămânii trecute, a avut loc ședința comună, pe tema salubrității, la care au participat președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) Prahova, domnul Bogdan Toader, președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.), domnul Bogdan Petru Alexa, reprezentanți ai Ministerului Mediului, ai operatorului local de salubritate, Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești, pentru a se stabili o serie de măsuri urgente în vederea rezolvării problemei curățeniei în municipiul Ploiești. În cadrul întâlnirii, edilul șef a expus situația gravă cu care se confruntă municipiul Ploiești, încă din primăvara acestui an, din punct de vedere al stării de salubritate, precum și măsurile luate de municipalitate, în contextul actual, inclusiv solicitările trimise către A.D.I., cu privire la rezilierea contractului cu operatorul acestui serviciu de utilitate publică. Totodată, primarul Adrian Florin Dobre a revenit cu solicitarea către A.D.I., în vederea demarării procedurii de reziliere a actualului contract pentru colectarea deșeurilor menajere, iar A.N.R.S.C a avertizat operatorul de salubritate, oferind un termen limită, respectiv 14 decembrie 2018, pentru realizarea curățeniei și funcționarea în termeni normali, în municipiul Ploiești. În cazul în care, municipiul Ploiești nu va fi salubrizat corespunzător, iar activitatea de salubritate nu se va desfășura în parametrii normali, în mod constant, operatorul actual de salubritate riscă suspendarea licenței de funcționare, conform afirmației președintelui A.N.R.S.C. Reamintim faptul că, în urma controalelor efectuate, în ultima săptămână, de către primarul Adrian Florin Dobre, împreună cu inspectorii Regiei Autonome de Servicii Publice și Poliției Locale, operatorul de salubritate a fost sancționat cu amenzi în valoare totală de 206.500 lei", se arată în comunicatul transmis, luni, de Primăria Ploiești.
Imediat au reacționat și cei doi viceprimari, care remarcă faptul că prezența lor la aceste discuții nu a fost luată în seamă, de comunicatorii din partea municipalității, la fel cum nu ar fi fost transmise în spațiul public nici alte aspecte importante discutate cu acel prilej, laitmotivul fiind rezilierea contractului cu operatorul de salubritate.
"Am citit în această seară un comunicat de presă provenind de pe site-ul Primăriei Ploieşti - ce devine din ce în ce mai mult pagina personală a primarului Dobre - comunicat care se referă la o întâlnire ce a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, întâlnire legată de tema salubrităţii din orașul Ploieşti. Legat de acest comunicat, dincolo de un adevărat cult al personalităţii dedicat primarului Dobre- cel puţin cam aşa reiese din modul de redactare a textului - și de faptul că.. evident s-a «uitat» că la acea şedinţă am participat şi eu și dl. Ganea cred că altceva ar trebui remarcat - faptul că dl. primar vorbește doar de rezilierea contractului și doar de amenzile aplicate. Este o abordare cel puţin interesantă deoarece în acea şedinţă s-au discutat mai multe lucruri, cum ar fi:
- mărirea actualelor platforme de colectare existente
- suplimentarea numărului de utilaje ptr colectarea deșeurilor menajere precum și a containerelor ptr colectarea deșeurilor selective
- mărirea frecvenței de colectare a deșeurilor
- o mai bună colectare selectivă a deșeurilor
- nevoia unei mai susținute activităţi a Poliției Locale cu privire la deșeurile din construcții abandonate pe domeniul public și în general a deșeurilor abandonate în alte locuri decât cele permise
- suplimentarea numărului platformelor de colectare începând cu anul următor
Este evident că lucrurile nu merg tocmai bine în acest domeniu însă nu ştiu de ce dl.primar nu vorbește și de aceste lucruri iar insistenta legată de rezilierea contractului pare ... cel puţin stranie.
P.S: Trebuie să precizez că primarul Dobre nu m-a convocat nici pe mine nici pe dl.Ganea la această şedinţă, noi participând la invitația ADI Deșeuri.
Asta în condițiile în care recent eram acuzaţi de dl Dobre că nu ne implicăm în această problemă. Este de fapt modul de lucru al primarului Dobre. Nimic nou", a scris George Pană, pe pagina sa de Facebook.
În aceeași notă a reacționat și cel de-al doilea viceprimar al municipiului, Cristian Ganea: "Sunt uimit, şi nu pot să nu fac acest lucru public, de incredibila capacitate a primarului Adrian Dobre de a trunchia adevărul pentru a mai puncta ceva la capitolul imagine. În acelaşi timp, eu, în calitate de viceprimar, dar şi de ploieştean, nu pot sta pasiv la strategiile dubioase ale primarului Dobre. Aşa că voi sancţiona public derapajele tot mai dese ale edilului nostru. Se tot plânge «domnia sa» ca atât eu, cât şi viceprimarul George Până, nu participam la şedinţe sau la întâlnirile de lucru. E drept, la multe dintre ele nu ne invită, dar la altele, la care noi suntem prezenţi, nici măcar nu ne menţionează. Ultimul exemplu este chiar comunicatul de presă de astăzi prin care municipalitatea anunţa concluziile întâlnirii de vineri, la care au participat cei responsabili de problema cu care se confrunta Ploieştiul, în privinţa salubrităţii. Primarul a ajuns la şedinţa cu cel puţin 30 de minute întârziere. Şedinţă la care eu, Cristian Ganea, dar şi colegul George Până, eram prezenţi. Nu doar că a «uitat» să menţioneze prezenţa noastră în comunicatul emis, atenţie, de Primăria Ploieşti, nu de Adrian Dobre, pe persoana fizică, da a şi «omis» lucrurile cu adevărat importante discutate la această întâlnire. Poate primarul Dobre are, aşa cum spuneam şi altă dată, «scăpări de memorie». Văd că în comunicatul de presă a reuşit doar să menţioneze amenzile pe care le-a dat, noaptea că hoţii, operatorului de salubritate. De soluţii nu spune nimic însă! Soluţii gândite de mine, de domnul Până, dar nu în ultimul rând de preşedintele ADI ( Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitara Prahova), Bogdan Toader, adică exact cel care gestionează managementul deşeurilor la noi în judeţ. Din discuții au rezultat şi soluţii cum ar fi: mărirea actualelor platforme de colectare existente, suplimentarea numărului de utilaje ptr colectarea deșeurilor menajere, mărirea frecvenței de colectare a deșeurilor, o mai bună colectare selectivă a deșeurilor, nevoia unei mai susținute activităţi a Poliției Locale cu privire la deșeurile din construcții abandonate pe domeniul public".