Primarul municipiului Ploieşti, Andrei Volosevici, a anunţat că vrea să reconfigureze strada Basarabilor, situată în spatele Palatului Administrativ, aici urmând să fie amenajate locuri de parcare "în spic", în timp ce în zona de sud, în vecinătatea străzii Democraţiei, urmează să apară o parcare pe două niveluri.
Declaraţia, dată într-un interviu acordat pentru Agerpres, vine în contextul în care în zona străzii Basarabilor există o criză a locurilor de parcare, atât pentru riverani şi oamenii care lucrează în vecinătate, cât şi pentru ploieştenii care vin la Serviciul Public Finanţe Locale, iar zona se numără printre cele în care acţionează cu predilecţie echipajele de blocări ale SGU. "Ca prioritate a anului viitor, strada Basarabi, pe zona dintre strada Romană şi strada Erou Călin Cătălin, va fi parcare în spic ca să se termine cu certurile, cu blocajele, cu blocările. Evident, o monitorizare mult mai atentă a modului în care se parchează este necesară", a declarat Andrei Volosevici, în contextul unei discuţii mai ample despre parcările din Ploieşti. Cu aceeaşi ocazie, primarul a reluat declaraţia despre aplicarea regulamentului de închiriere pentru început ca proiect-pilot, experimental, într-o singură parcare condominială, dar a anunţat şi intenţia de construire a unei parcări pe două niveluri în zona Democraţiei: "Parcări în zona Dealu cu Piatră, văd şi o parcare P+1 sau demisol plus parter pe zona Democraţiei. Cât despre regulamentul privind închirierea locurilor de parcare de la blocuri, aş vrea ca în cea mai aglomerată locaţie să facem un experiment, să vedem cum funcţionează. Dacă îmi vin toţi vecinii din bloc şi îmi fac cereri pentru locurile din cvartalul din spatele blocului, aş vrea cu nerăbdare să îmi răspundă cei care au votat acel regulament cui dau şi cui nu, pentru că nu există atâtea locuri de parcare".
Strada Basarabilor a funcţionat mulţi ani cu sens unic, fiind trecută la circulaţie în ambele sensuri în 2014, în momentul în care se lucra la liniile de tramvai pe Ştefan Greceanu şi era nevoie de noi variante de preluare a traficului rutier. Implicit, planul de amenajare a unor locuri de parcare ar urma să impună revenirea la circulaţia pe un singur fir, pe un model aplicat deja de foarte mulţi ani în alte oraşe.