Consilierii județeni discută, luni după-amiază, încheierea unui parteneriat cu localitățile Câmpina și Bănești, în vederea realizării viitoarei centuri de est a municipiului. Proiectul ar urma să deservească aproximativ 35.000 de locuitori.
“Obiectivele generale ale proiectului preconizate a fi atinse prin realizarea investiției sunt: creșterea mobilității urbane, scăderea componentei de CO2, accesul rapid către zonele industriale, rezultatele fiind crearea unui beneficiu real pentru o comunitate cu o populație mai mare de 35.000 de locuitori, pentru locuitorii din localitățile limitrofe care își desfășoară activitatea la operatori economici, instituții publice, dar și pentru elevii din zonele rurale care învață la unitățile de învățământ din municipiul Câmpina, legătura cu varianta ocolitoare Bănești-Valea Doftanei, ce va constitui un drum județean strategic pentru economia județeană și națională, pentru traficul existent și de perspectivă, descongestionând traficul de pe drumurile naționale DN1 și DN1A”, explică referatul de aprobare care însoțește proiectul.
Demersul de astăzi este unul dintre primii pași în vederea realizării Centurii de Est a municipiului Câmpina și este necesar în contextul Ordonanței de Urgență nr. 88/2020 privind instituirea unor măsuri, precum și a unui sprijin financiar, pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027, destinat finanțării prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014- 2020, POAT 2014-2020, și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, POIM, astfel încât să se poată asigura rambursarea eficientă a cheltuielilor având în vedere noile prevederi din regulamente.
Raportul atașat proiectului detaliază că, “prin realizarea acestei investiții se propune legătura între zona de est a municipiului Câmpina situată în vecinătatea bazinului hidrografic al pârâului Doftana și strada Izvoarelor -Zona EMON , precum și cu varianta ocolitoare Bănești-Valea Doftanei în zona de intersecție cu Calea Doftanei (pod Telega)”. Documentul mai arată că “sunt propuse două benzi de circulație câte una pe sens, cu dimensionarea sistemului rutier proiectat pentru trafic intens și greu, în vederea asigurării continuității, siguranței și confortului traficului rutier, trotuare, acostamente și piste de biciclete; se vor studia două variante de traseu, minim două conexiuni cu intrare-ieșire către rețeaua stradală a municipiului Câmpina și conexiunile cu variantele ocolitoare Bănești-Valea Doftanei. Se vor asigura protecția drumului împotriva inundațiilor și viiturilor, se vor realiza lucrările necesare de stabilizare versanți împotriva alunecărilor de teren și a eroziunilor, se vor asigura gabaritele pentru poduri, lucrări de artă sau pasaje după caz și se va asigura iluminatul stradal tip Led, semnalizarea și marcajul conform legislației în vigoare, pe toată lungimea traseului”.
Discuțiile privind acest proiect au început acum câțiva ani, iar prin 2017 se vorbea chiar despre posibilitatea ca șoseaua să fie gata în... 2019.
VEZI ȘI: Cum va arăta şi când va fi gata centura ocolitoare a municipiului Câmpina
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!