Administraţia ploieşteană a depus vineri cereri de finanţare în vederea realizării documentaţiilor tehnice pentru două proiecte de mobilitate urbană care ar urma să fie propuse în viitoarea sesiune de finanţare de la Uniunea Europeană. Programul, coordonat de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Muntenia, a ajuns la a treia strigare, derulându-se din banii rămaşi necheltuiţi după primele două sesiuni de depunere.
Practic, pe scurt, solicitanţii din acest program vor bani europeni pentru pregătirea viitoarelor proiecte cu care să atragă bani europeni. Altfel spus, aflaţi pe finalul actualei sesiuni de finanţare de la UE, ei au posibilitatea să obţină fonduri europene pentru realizarea documentaţiilor tehnice, astfel încât în viitoarea sesiune, 2021-2027, să aibă deja procedurile făcute şi să facă economie de timp. Apelul de proiecte, dedicat sprijinirii viitoarelor investiţii în domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variantele ocolitoare și/ sau drumuri de legătură, centre de agrement/ baze turistice/ tabere școlare și infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiective de patrimoniu cu potențial turistic, este derulat de ADR Sud Muntenia, în cadrul Programul Operațional Asistență Tehnică, Axa Prioritară 1 - Întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte. Valoarea disponibilă, după economiile făcute la primele două sesiuni de depunere, este de aproximativ 4,4 milioane de lei, iar ADR a anunţat, într-un comunicat publicat vineri, că prioritate vor avea proiectele depuse de Consiliul Judeţean Prahova şi Consiliul Judeţean Călăraşi, iar apoi cererile venite de la toate celelalte unităţi administrative vor fi soluţionate în funcţie de ordinea depunerii.
Primăria Ploieşti a anunţat că a propus, din prima zi de deschidere a sesiunii, două fişe de proiect, unul pentru crearea unei noi legături rutiere între sud şi est şi unul pentru un proiect numit „Pietonizare și trafic controlat în zona centrală, inclusiv amenajare piste pentru biciclete pe traseele prioritare din planul de mobilitate, puncte bike-sharing, amenajare zone verzi, zone odihnă, zonă spectacole, zonă comerț pentru evenimente, iluminat ornamental, wi-fi, inclusiv dotări şi echipamente”. În comunicatul de presă transmis vineri, municipalitatea mai anunţă că fondurile necesare pentru susţinerea cotei de cofinanţare necesare au fost asigurate de Consiliul Local odată cu rectificarea bugetară votată joi.
În primul caz, proiectul denumit „Îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate prin completarea legăturilor inelare între zonele Sud și Est” vizează, cum indică şi denumirea, crearea unei noi artere de circulaţie, care ar urma să plece de la Gara de Sud şi să ajungă undeva aproape de Rafinăria Petrotel-Lukoil. Drumul ar merge în prelungirea celui dintre Gara de Vest şi Gara de Sud, aşteptat să fie realizat, tot din fonduri europene, în actuala sesiune, completând, practic, un inel rutier descris de Şoseaua Nordului - Şoseaua Vestului - strada Libertăţii - strada Depoului. Respectivul inel face parte dintr-un set mai amplu de proiecte, pe care municipalitatea le detaliase în vară şi care vizează realizarea unui aşa-zis "coridor de mobilitate", care include prelungirea şi mai departe a inelului, pe străzile Mihai Bravu, Apelor, Cornăţel şi Ştrandului.