După proiectele pentru aşa-zisele terminale multimodale - care includ şi componente de management al transportului public şi modernizarea de staţii - şi după parteneriatele cu Ministerul Dezvoltării şi Ministerul Mediului pentru înnoirea parcului auto, Primăria Ploieşti propune şi două ambiţioase proiecte europene pentru modernizarea depourilor. Ambiţioase cel puţin ca sume, cele două obiective de investiţii depăşesc 90 de milioane de lei, sunt propuse în cadrul axei de finanţare de la UE dedicate mobilităţii urbane şi propun modernizarea şi dotarea halelor existente, plus realizarea unei noi clădiri administrative, a unei clădiri pentru repararea autobuzelor electrice şi a unui post de alimentare pentru această categorie de vehicule.
Ambele proiecte au fost aprobate zilele trecute de Consiliul Local Ploieşti şi sunt propuse pentru atragerea de fonduri europene în cadrul Axei prioritare 4. Primul proiect vizează depoul de tramvaie situat în nordul Ploieştiului, în spatele curţii TCE, cu acces din autogara situată la intersecţia Şoselei Nordului cu strada Găgeni. Obiectivul de investiţii are o valoare estimată la nu mai puţin de 47,2 milioane de lei, cu tot cu TVA. Din această sumă, circa 31,2 milioane sunt rezervate efectiv pentru lucrări de construcţii şi montaj, iar Primăria Ploieşti estimeazăcă va avea de acoperit o cotă proprie de puţin peste 1 milion de lei din valoarea cheltuielilor eligibile. Studiul de fezabilitate aprobat recent de autorităţi arată că toate clădirile de aici, deşi din punct de vedere structural nu au probleme majore, au nevoie de reparaţii şi mai ales de dotări moderne, arătând şi că în ultimii ani au fost vizate doar de câteva lucrări punctuale de reparaţii. Proiectul propune şi două construcţii noi, o hală de depozitare şi un spaţiu pentru o centrală termică aferentă staţiei de spălare-vopsire, pe lângălucrările pentru modernizarea platformelor rutiere şi ale împrejmuirilor.
Separat, tot pentru modernizarea acestei zone, Consiliul Local a aprobat şi un proiect care vizează refacerea albiei pârâului Dâmbu fix în zona podului care duce la depou.
Al doilea proiect de acest gen este propus pentru zona Podul Înalt, acolo unde se află depoul pentru troleibuze. Pe o parte din terenul de aici autorităţile anunţau mai demult că doresc să realizeze tot un terminal multimodal, urmând ca restul terenului să fie inclus în acest proiect de modernizare a depoului, care mai include şi realizarea unei staţii de încărcare pentru autobuzele electrice propuse pentru a fi cumpărate de municipalitate. Obiectivul de investiţii are o denumire extrem de lungă - "Reabilitare bazămaterială transport auto-autobază troleibuze şi autobuze: construire clădire cu funcţiune administrativă, centrală termică, gospodădire de apă, magazie, post alimentare autobuze electrice, clădire pentru parcarea şiîncărcarea autobuzelor electrice, parcare acoperită pentru trolee noi; reabilitare, recompartimentare, modernizare, refacere acoperiş C6 - spălătorie şi vopsitorie şi C7 - hală întreţinere" - şi o valoare pe măsură, 44.219.201 lei, cu TVA inclus, din care construcţiişi montaj 34,3 milioane, iar cota proprie la cheltuielile eligibile e estimată la puţin peste 976.000 de lei.
DIN ACEEAŞI CATEGORIE:
Proiect european pentru managementul transportului public, e-ticketing, park & ride şi modernizarea staţiilor
VIDEO | Ministerul Dezvoltării va cumpăra din fonduri europene tramvaie, autobuze şi troleibuze pentru Ploieşti
Autobuze electrice noi la Ploieşti, Alba Iulia, Buzău şi Constanţa! Ministerul Dezvoltării a lansat licitaţia
În precedenta sesiune de finanţare de la UE, Primăria Ploieşti a reuşit să modernizeze calea de rulare a tramvaielor, rămânând cu infrastructura rutieră nouă, dar cu vehiculele propriu-zise şi depoul vechi şi în mare măsură depăşite. În actuala sesiune, autorităţile propun, prin acest proiect, modernizarea depoului de tramvaie şi, separat, au un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, care va achiziţiona la nivel centralizat mijloace de transport în comun. Acelaşi parteneriat e valabil şi pentru alte categorii de vehicule, în total administraţia ploieşteană aşteptând 20 de tramvaie din fonduri europene, 9 autobuze electrice şi 20 de troleibuze, care se adaugă la alte 11 autobuze electrice dorite printr-un parteneriat cu Ministerul Mediului.
(Sursa foto: TransPloieşti)