Primarul Andrei Volosevici a reclamat că operatorul de salubritate din Ploieşti, Rosal, a lăsat în mod deliberat mai puţine pubele decât ar fi trebuit pe platformele de deşeuri, încercând să determine autorităţile să încadreze ca municipal gunoiul care se revarsă şi, automat, să plătească de la buget pentru ridicarea lui. Această reţetă ar fi dus la plata de două ori a aceluiaşi gunoi, o dată ca menajer, prin tariful facturat populaţiei, şi a doua oară ca municipal, prin contractul de curăţenie a căilor publice.
Într-o conferinţă de presă organizată joi la sediul Primăriei Ploieşti, Andrei Volosevici a reclamat că este mai "comod" pentru operatorul de salubritate să lase gunoaiele să se reverse pe jos. Declaraţia vine după ce şi săptămâna trecută Andrei Volosevici reclamase că Rosal a lăsat mai puţine pubele decât era nevoie şi a întârziat colectarea, mai ales în preajma sărbătorilor sau în perioadele caniculare, tocmai pentru a pune presiune pe autorităţi să plătească pentru ridicarea sacilor ajunşi pe jos. De data aceasta, edilul a completat declaraţia, dezvăluind că a comandat, prin Regia Autonomă de Servicii Publice, o analiză privind numărul de pubele amplasate pe platformele de colectare a deşeurilor din zonele de blocuri, datele preliminare arătând că lipsesc 680 dintr-un necesar de 1.630. Cu alte cuvinte, lipsesc aproape 42% din pubelele care ar fi trebuit să se afle pe platformele din Ploieşti, în contextul în care oricum există o întreagă discuţie despre faptul că numărul în sine al platformelor ar trebui suplimentat.
"Nu voi permite aşa ceva!"
Volosevici a declarat joi că nu va permite ca municipalitatea să plătească pentru ridicarea gunoiului menajer revărsat. „Uşor dar sigur încep să înţeleg că poate fi o chestiune îndreptată împotriva mea. (...) În momentul ăsta suntem într-o monitorizare, cu o estimare provizorie: în conformitate cu prevederile contractului ADI, la nivelul platformelor gospodăreşti din municipiul Ploieşti ar trebui să fie undeva în jur de 1.630 de eurocontainere, dar lipsesc 680! Vă daţi seama că nu le-a furat nimeni într-o seară sau în două luni sau în cinci, ci pur şi simplu fie au fost luate, fie s-au spart. Dar este mult mai comod ca în loc să ai o platformă care deserveşte să zicem două-trei sute de apartamente şi să aibă opt containere să dispară două, după care încă două, să rămână patru, oamenii de acolo să nu aibă unde să-şi pună gunoaiele menajere, să le pună lângă şi după aceea să vedem represaliile, sau, mă rog, discuţiile interminabile ale Rosalului, care ne solicită să facem noi curăţenie pe contractul pentru curăţenia căilor publice, deci să plătim de două ori acelaşi serviciu. Ceea ce nu se va întâmpla niciodată! Vom veni cu date foarte clare şi pe această temă”, a declarat primarul municipiului Ploieşti.
Edilul vorbise despre acest subiect şi într-o declaraţie publică făcută săptămâna trecută: „Joaca asta intră într-un scenariu foarte simplu: eu am contract ca asociaţie, plătesc în baza contractului, fie nu vin la timp, fie - ce mi-au sesizat asociaţiile de proprietari - s-a înjumătăţit numărul pubelelor şi atunci, evident, unu, nu ai unde să duci gunoiul şi îl laşi lângă, doi, nu se respectă graficul şi atunci pui gunoiul lângă pentru că nu mai ai unde, încercându-se şi forţându-se ca de fapt, prin inspectorii, RASP, să se dea comandă, să se considere că este gunoi necontrolabil şi, pe româneşte, să-l mai plătim o dată din banii noştri. N-o să permit acest lucru. În final am reuşit să avem o anumită evoluţie a RASP-ului, care a început să înţeleagă care este logica lui, şi o monitorizare corectă a facturilor. Gândiţi-vă că am ajuns de la 2,8-2,6 milioane la 1,4-1,3 milioane de lei pe lună! Astea sunt realităţile, astea sunt bătăliile, astea sunt motivele pentru care se întâmplă nişte lucruri”.
Apel către ploieşteni
Primarul a făcut şi un apel către locuitorii oraşului, amintind că, dincolo de neînţelegerile dintre autorităţi şi operator, ar mai trebui să ne întrebăm şi cum au ajuns toate acele grămezi de gunoaie la colţ de stradă: „Fac un apel, totuşi, şi la noi! Am spus-o în spaţiul public de fiecare dată când am avut posibilitatea. Nu ajunge prin levitaţie canapeaua, bideul, wc-ul sau restul la colţul străzii sau lângă ghene”.
Declaraţiile de joi, făcute într-o conferinţă de presă organizată la sediul Primăriei, au venit ca răspuns la un comunicat emis de Rosal, care îl acuza pe primar că a subfinanţat activitatea de curăţenie a căilor publice, operatorul dând exemplul primelor luni de mandat, când a existat un program de curăţenie generală susţinut de municipalitate, precum şi un exemplu din mandatul 2008-2012. În replică, Volosevici a dezvăluit că Rosal nu a onorat, în primele şase luni ale acestui an, comenzi care i-ar fi adus 4,8 milioane de lei.