Proiect de 56 de milioane de lei pentru modernizarea străzii Mihai Bravu din Ploieşti, cu tot cu cele două poduri

proiect modernizare strada mihai bravu ploiesti
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Autorităţile ploieştene pregătesc un proiect ambiţios pentru modernizarea şoselei Mihai Bravu, până la ieşirea din municipiu, incluzând şi cele două poduri, la care au fost descoperite numeroase probleme în urma expertizelor efectuate recent.

Pe ordinea de zi a şedinţei de marţi după-amiază a Consiliului Local Ploieşti figurează un proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de investiţii şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi proiectului de modernizare a şoselei Mihai Bravu, proiect estimat de proiectanţi la valoarea totală de 56,3 milioane de lei cu TVA inclus.

Nu se specifică de unde va fi asigurată finanţarea pentru acest obiectiv, mai ales că vorbim de un proiect de aproxmativ 11 milioane de euro, însă cine a urmărit cu atenţie activitatea administraţiei ploieştene îşi va aminti probabil că la un moment dat a existat o discuţie despre un "coridor de mobilitate" în zona de est a municipiului şi varianta atragerii de finanţări europene pentru modernizarea mai multor drumuri, inclusiv Mihai Bravu.

Probleme majore

Cât despre nevoia de refacere a acestei şosele, aici lucrurile sunt foarte clare. În documentaţia tehnică se arată că asfaltul pe această şosea se prezintă într-o stare proastă, pe alocuri cel mult mediocră, cu multe porţiuni în care există crăpături şi denivelări, plus gropi de proporţii pe tronsonul pe care încă mai există şinele de tramvai, în timp ce podurile rutiere au fost expertizate şi sunt încadrate amândouă în clasa de stare tehnică IV, nesatisfăcătoare.

"Starea de degradare actuală este cauzată de fenomenul de îmbătrânire coroborat cu acţiunea factorilor de mediu şi a traficului. Traficul în zonă este specific atât unei componente de tranzit, fiind una dintre ieşirile la DN1A, dar şi industrial, generat de activitatea rafinăriei", se mai arată în documentaţie, unde se mai precizează că "strada are canalizare pluvială, dar pe anumite suprafeţele carosabile nu au pante care să asigure o descărcare eficientă", dar şi că "dispozitivele de colectare şi evacuare a apelor pluviale nu funcţionează eficient". "Din punct de vedere al stării de degradare predomină fisurile, crăpăturile pe ambele direcţii, cu un tipar specific străzilor cu structură semirigidă unde rosturile de la dalele de beton de ciment din stratul de bază au reflectat la suprafaţa asfaltului", mai notează proiectanţii. Şi asta aproape cu nu-i nimic, să vedeţi ce zic despre cele două poduri!

Infiltraţii, rugină şi piese lipsă

În cazul pasajului rutier peste calea ferată Ploieşti Est - Măneciu, situat în vecinătatea cimitirului, expertiza a descoperit că grinda parapetului este degradată şi au loc infiltraţii în şi între fâşii şi între grinzile deschiderilor 6 şi 7, în timp ce unele armături nu sunt acoperite suficient. "Toate riglele pilelor sunt degradate la feţele laterale şi intrados. (...) Consolele riglelor pilelor sunt şi ele cu beton erodat şi desprins. (...) Stâlpii pilelor prezintă fisuri multiple şi crăpături, exemplu pilele P3, P6, P8, cu betoane dislocate", mai arată documentaţia tehnică. Tot aici se mai precizează că "armăturile culeelor sunt evidente, neacoperite şi ruginite inclusiv la zidul de gardă", nu există dispozitive antiseismice, iar calea de rulare este supraîncărcată şi plină de gropi.

La celălalt pasaj, cel din dreptul Petrotel-Lukoil, construit în 1986, experţii au constatat că "la placa din beton armat dintre grinzile principale se înregistrează infiltraţii şi carbonatări, la unele grinzi betonul este degradat şi exfoliat", iar "armăturile tălpii superioare la aceste grinzi sunt insuficient acoperite". "Una dintre grinzile intermediare ale deschiderii 5 are o gaură în talpa superioară, în poziţia gurii de scurgere dezafectate, prin care se produc infiltraţii şputernice, iar apa se prelinge pe faţa laterală şi ajunge la bulb", iar "infiltraţii se înregistrează şi la consola de trotuar", mai menţionează proiectanţii, avertizând şi că "grinzile parapetelor au betonul degradat, iar armăturile acestora sunt insuficient acoperite, ruginite şi corodate".

Image