Proiectantul Autostrăzii Ploiești – Brașov, Consitrans, a primit o prelungire de 500 de zile pentru predarea studiului de fezabilitate. Termenul este ianuarie 2025, dar reprezentanții companiei spun că au probleme în a mai suporta costurile din teren, având în vedere costurile care au crescut foate mult comparativ cu 2020, momentul la care au depus oferta. Pe de altă parte, după ce ministrul Sorin Grindeanu a dat 2030 ca termen probabil de realizare a autostrăzii, un fost director din CNAIR spune că este un drum pentru distracție și că nu va fi construit în această etapă.
Consitrans susține că lucrează cu 7 foreze la studiile geotehnice între Ploiești și Comarnic, dar nu a reușit să intre și în zona montană din cauza vremii.
Foraje, în Prahova, pentru întocmirea studiului geotehnic, în cadrul proiectului A3 Ploiești - Brașov
„Am un contract, este în derulare, facem tot ce se poate pentru a-l finaliza. Este greu pentru că în 2024 vorbim despre lucrări (studii geotehnice, arheologie etc.) cu o foarte mare întârziere, dar nu din cauza noastră, pe care Consitrans nu le poate suporta. Astăzi sunt prețuri noi, niciunul dintre subcontractorii noștri nu lucrează cu prețurile din aprilie 2020 când am depus oferta. CNAIR a semnat un act adițional pentru prelungirea contractului cu 500 de zile. Avem și un model de actualizare a prețurilor, dar astăzi la 7,8 lei litrul de motorină, la 4.500 de lei salariul minim pe economie în construcții… în 2020 când am făcut oferta salariul era 2200 lei, motorina era 5 lei și un pic, e o creștere de cel puțin 50% pe care nu știm cât o mai putem suporta. De aceea, discuțiile sunt încă deschise cu subantreprenorii să vedem cum vom putea termina contractul”, a declarat Petre Ene, Consitrans, potrivit Economedia.
Despre autostrada de pe Valea Prahovei, Ovidiu Barbier, un fost director general adjunct CNAIR (mandatul Lucian Bode), a spus că este „for fun” pentru schiori și distracție, iar în acest moment nu sunt identificate fonduri, nu are trafic greu suficient între București și Brașov și nu poate fi construită nici măcar în 2030, ultimul termen pe care l-a avansat sâmbătă, 16 martie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, precizează sursa citată.
Totodată, ministrul a declarat, în weekend, că o soluție pentru A3 ar fi parteneriatul public-privat, ceea ce, aproape sigur, ar însemna ca accesul pe autostradă să fie cu taxă.
Sorin Grindeanu, despre construirea A3 Ploiești - Brașov: „La 4 ani după lansare… 2030…pe acolo”
am mers cu toții în Europa. În momentul în care vom ajunge totuși la un sistem cât de cât decent de autostrăzi în România, eu cred că va exista un sistem de vinietă, de taxe. „Ați mers undeva în Europa și n-ați plătit, în afară de Germania? (…) Ați mers în Italia? Plătești când ai urcat și când cobori. Peste tot, în afară de Germania, peste tot în Europa se plătește, în Ungaria, în Austria, peste tot”, a mai spus Grindeanu, la Digi 24.
VIDEO 🎦 În ce stadiu sunt lucrările la centura Comarnic. CJ Prahova: „Este prevăzut ca, până la sfârșitul anului, circulația pe această rută să fie posibilă”