Două drumuri spre două zone turistice reprezentantive pentru România urmează să fie reabilitate. Este vorba despre DC134 de la Sinaia, spre Cota 1400, șosea pe care autorităție sunt nevoite să o închidă în fiecare iarnă. Și administrația locală din Brașov are un proiect pentru consolidarea drumului spre Poiană.
DC134, cunoscut și ca Drumul Cotei, va fi reabilitat în cadrul unui proiect care beneficiază de finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Valoarea estimată a contractului este de 14.588.312,2 lei fără TVA, potrivit informațiilor din SEAP, publicate odată cu anunțul referitor la derularea procedurii de achiziție, în vederea atribuirii contractului.
Drumul este inclus în categoria IV, are o lungime de 7. 700 de metri și va avea inclusiv trotuare nou amenajate, pe aproximativ un kilometru, menționează Primăria în cererea de finanțare.
Durata lucrărilor va fi de aproximativ doi ani.
Accident tragic în Bucegi. O persoană a murit după ce a căzut dintr-un punct de belvedere aflat aproape de Cota 1400
Și în Brașov, Primăria a început demersurile pentru consolidarea drumului dintre Poiană și Râșnov.
„Municipalitatea a demarat procedura de achiziție pentru realizarea proiectului tehnic. Investiția se va realiza pe un tronson de 2 km și include consolidarea zidurilor de sprijin, repararea podețelor, ranforsarea structurii rutiere și amenajarea de drenuri”, anunță administrația locală.
„După ce luna trecută s-au finalizat lucrările de consolidare a unui sector a drumului care face legătura dintre Brașov și Poiană, acum Municipalitatea vrea să consolideze o zonă a drumului care face legătura dintre stațiune și orașul Râșnov, sector aflat în administrarea administrației (autorității) publice brașovene.
Această intervenție este necesară pentru a reduce riscurile ca, în timp, starea tehnică a acestei artere de circulație să se agraveze. Astfel, pe Drumul Național 1E, pe un tronson de circa 2250 m, cuprins între km 12+150 și km 14+400 au apărut, în timp, o serie de deformații/denivelări ale drumului și alunecări importante de teren pe partea din aval a șoselei, impunându-se efectuarea unor lucrări de consolidare. Zidurile de sprijin existente pe acest tronson sunt puternic afectate de fenomenul de instabilitate, prezentând fisuri pronunțate, înclinare față de unghiul de răsturnare a zidului, unele porțiuni sunt deplasate și fisurate, prezentând pericol de dislocare a unor elemente și de desprindere a parapetului. În dreptul alunecărilor de teren, parapetul din beton este desprins în totalitate.
Pe anumite sectoare, platforma drumului prezintă deplasări, tasări și chiar cedări locale la marginea părții carosabile, pe partea dinspre taluzul de rambleu, fisuri și crăpături, acestea fiind semne ale unor posibile cedări de taluz de rambleu/versant.
Podețele tubulare existente au secțiunea circulară și sunt din elemente prefabricate, cu fundație și suprastructură din beton, prezentând degradări majore și necesitând reparații.
Toate acestea conduc la afectarea circulației pe drum, iar pierderea stabilității poate conduce la afectarea totală a secțiunii de drum și în final chiar închiderea acestuia”, se arată în comunicatl Primăriei Brașov.
Deocamdată, autoritățile locale organizează procedură de achiziție pentru atribuirea contractului de elaborare a proiectului tehnic. Valoarea estimată a acestuia este de 267.500 de lei, la care se adaugă TVA.