Primarul municipiului Ploieşti, Andrei Volosevici, a comandat un audit pe ultimii patru ani de activitate la Regia Autonomă de Servicii Publice şi anunţă că ia în calcul desfiinţarea acestei structuri şi preluarea personalului în organigrama Primăriei. Sunt aşteptate reorganizări atât în aparatul de specialitate, cât şi în societăţile subordonate municipalităţii.
Andrei Volosevici a declarat joi, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii presei locale, că va exista o reorganizare internă, atât la nivelul Primăriei Ploieşti, cât şi la toate structurile subordonate, explicând totuşi că a amânat discuţia despre o nouă organigramă până când se va decide ce se va întâmpla cu Regia Autonomă de Servicii Publice. Această structură, înfiinţată în perioada administraţiei Calotă pentru gestionarea serviciilor de utilitate publică şi a investiţiilor în canalizare făcute prin creditul BERD, e propusă pentru desfiinţare.
"Dacă e să vorbim de reduceri de personal, o parte dintre ele cred că o să vină în mod natural, pentru că am început uşor dar sigur să ne mişcăm pe o analiză corectă în diverse instituţii. Astăzi am dispus ca serviciul de audit al Primăriei să meargă într-o misiune la RASP, pe ultimii patru ani. Este şi solicitarea doamnei director, dar este şi o chestiune pe care oricum doream să o fac, trebuie să ne lămurim ce înseamnă activitatea de acolo. Vreau să fie foarte bine înţeleasă această acţiune, n-are niciun fel de legătură cu ideea că am putea să urmărim pe cineva sau avem o anumită ţintă, ci pur şi simplu vrem să vedem cum stăm. Va fi şi o analiză foarte serioasă pe ceea ce înseamnă organigrama Primăriei. Nu ne-am grăbit cu ea, pentru că vrem să vedem ce se va întâmpla la RASP după acest audit, care va fi scurt dar foarte clar, cu posibilitatea ca RASP-ul să fie desfiinţat şi să meargă către zona de Primărie, iar atunci ar trebui să corelăm toate lucrurile, de aceea am decis ca organigrama Primăriei să rămână ultima", a declarat primarul Andrei Volosevici.
"Angajaţii de acolo pot face şi în Primărie ce fac în prezent în cadrul RASP", a mai punctat primarul. "Discuţia este lansată, am dat-o în analiză la nivel juridic, singura problemă care pare a fi - eu spun că nu, dar urmează ca toată lumea să-şi expună punctul de vedere - este legată de nefinalizarea problemei legate de staţia de epurare şi de împrumutul BERD şi de ceea ce înseamnă contribuţia populaţiei ploieştene", a mai detaliat Andrei Volosevici.
Sunt aşteptate reorganizări şi la nivelul altor structuri subordonate administraţiei ploieştene, inclusiv la societăţile comerciale din subordinea Consiliului Local. La SGU, de exemplu, Adunarea Generală a Acţionarilor şi Consiliul de Administraţie analizează de mai multă vreme organigrama, cele mai intense discuţii din ultima perioadă vizând, din câte înţelegem, posturile care au dispărut odată cu reducerea obiectului de activitate, una din mize fiind păstrarea personalului care se ocupa până acum de proiectare, printre puţinii angajaţi cu studii superioare din societate. În acelaşi timp, la Hale şi Pieţe încep în curând discuţiile, după completarea Consiliului de Administraţie. "Înfiinţarea noului CA la nivelul societăţii Hale şi Pieţe înseamnă, automat, o evaluare. Înţeleg că şedinţa este vineri şi, pe lângă lucrurile procedurale, precum constatarea noilor membri CA şi alegerea preşedintelui, sigur vor fi şi analize legate de modul de derulare a unor contracte, întârzieri la plată", a conchis Andrei Volosevici.