Confruntată cu serioase probleme financiare, Servicii de Gospodădire Urbană Ploieşti atinge un nou record negativ. Societatea municipalităţii n-a reuşit să achite în această lună rata către ANAF, conform eşalonării. În plus, există şi riscul ca avansul la salarii, care are fi trebuit să ajungă zilele acestea la angajaţi, să mai întârzie. Conducerea SGU dă vina pe reprezentanţii Primăriei Ploieşti, reclamând că administraţia locală a întârziat cu plata serviciilor.
Conform contractului de delegare, Primăria dă comandă, prin Regia de Servicii Publice, SGU prestează şi, de două ori pe lună, la mijloc şi la final, vine cu solicitările pentru deconturi. Pentru perioada 1-15 octombrie, potrivit calculului făcut de conducerea societăţii, suma depăşeşte cu puţin 1.022.000 de lei. Pentru că Primăria Ploieşti nu a plătit până în acest moment, SGU a ajuns din nou într-o criză de lichidităţi şi, mai departe, nu a avut de unde să-şi achite datoria la Fisc, conform eşalonării.
"Managementul haosului"
Preşedintele Consiliului de Administraţie de la SGU Ploieşti, Ionuţ Creţu, dă vina pe primarul Adrian Dobre, spunând că modul în care acesta a creionat şi administrat bugetul municipiului pe 2018 a dus la această criză, amintind că administraţia locală întâmpină dificultăţi şi cu plata altor servicii publice. Acesta a explicat şi ce înseamnă neplata unei rate către ANAF. "Pentru că societatea nu a primit banii de la Primărie pentru serviciile prestate în perioada 1-15 octombrie, nu s-a putut plăti o rată la ANAF. Am făcut o cerere de reeşalonare, sperăm să fie acceptată. Conform înţelegerii, avem dreptul la două astfel de reeşalonări pe an, calculate începând din septembrie. Aceasta ar fi prima din această perioadă, însă este o situaţie regretabilă, pentru că la astfel de reeşalonări n-ar trebui să se ajungă decât în nişte cazuri de forţă majoră. Din păcate, managementul «eficient» al domnului primar îşi arată efectele", a comentat, ironic, preşedintele CA de la SGU.
CITIŢI ŞI:
VIDEO | Primăria Ploieşti rămâne fără bani pentru salubritate şi deszăpezire, după ce a epuizat deja bugetul de iluminat public
Adrian Dobre, despre bugetul Ploieştiului: PSD şi ALDE se pricep numai să cheltuie un buget
Neoficial, factorii de decizie din SGU dau de înţeles că, potrivit bănuielilor lor, reprezentanţii Primăriei ar fi blocat intenţionat plăţile către societate, fie ca o contră politică, fie pentru că şi bugetul local nu dispune momentan de lichidităţi, acest blocaj fiind, se pare, disimulat sub forma unor nelămuriri şi solicitări de clarificare cu privire la deconturile primite.
Întârzie şi salariile
Directorul societăţii, Cristinel Şchiopu, spune că SGU nu poate achita momentan nici cheltuielile salariale. "Trebuia să plătim şi avansul pe luna octombrie, însă, din acelaşi motiv, nu avem de unde. Va trebui să mai aşteptăm câteva zile până când Primăria va face plata", ne-a declarat directorul interimar al SGU Ploieşti, Cristinel Şchiopu. Întrebat de ce SGU depinde atât de mult de deconturile de la Primărie pentru activităţile prestate pe spaţiile verzi şi nu reuşeşte să se autosusţină din banii de la parcări sau cimitire, directorul a mai afirmat că şi aceste activităţi au o pondere importantă în bugetul societăţii, spunând că de aici se plătesc în mare măsură cheltuielile de funcţionare şi că, în cazul parcărilor, mai mult de atât nu se poate decât dacă se vor face noi investiţii, care, evident, tot de administraţia publică depind.
CITIŢI ŞI:
Angajații SGU, din nou în grevă. Unei femei i s-a făcut rău în timpul protestului
Scandal la SGU Ploieşti! Dobre reclamă că externalizarea pazei pregăteşte un tun al PSD, vicele Ganea spune că primarul e prost informat
Paznicii de la SGU au protestat în curtea societăţii
Directorul SGU mai spune că a fost deja informat de sindicaliştii că vineri urmează să aibă loc un nou protest în curtea societăţii, prin care angajaţii vor să îşi arate îngrijorările faţă de situaţia firmei, îngrijorări alimentate, evident, de întârzierile salariale din ultimele luni şi de cea ce acum.