TRANSPORT METROPOLITAN | Consiliul Judeţean Prahova vrea să creeze o asociaţie, alături de 13 primării, pentru asigurarea transportului în comun în aşa-zisa zonă metropolitană Ploieşti. Intrarea în asociere ar urma să permită achiziţia de noi mijloace de transport în comun nepoluante, din fonduri europene.
Despre intenţia de formare a unei asociaţii în aşa-zisa zonă metropolitană se discută de ani buni, aceasta fiind văzută atât ca o facilitate oferită celor care fac naveta spre şi dinspre Ploieşti, cât şi ca un motor de dezvoltare pentru Transport Călători Express, operatorul deţinut de municipalitate şi care, foarte probabil, ar urma să deservească şi traseele din zona periurbană. Discuţiile au fost reluate şi accelerate zilele trecute, iar joi, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean Prahova a apărut un proiect de asociere cu 13 unităţi administrativ-teritoriale. Acesta a fost retras pentru refundamentare, după ce primarii au invocat faptul că n-au fost consultaţi cu privire la scopul şi cheltuielile aferente asociaţiei înainte de punerea subiectului în discuţie.
Totuşi, proiectul despre transport metropolitan are toate şansele să revină, posibil chiar zilele acestea, în dezbaterea forului legislativ judeţean şi a consiliilor locale din cele 13 localităţi propruse.
Proiect de asociere pentru transport metropolitan
În forma propusă iniţial, proiectul de hotărâre vizează crearea unei noi asociaţii de dezvoltare intercomunitară, pe tema legată de transport metropolitan, din care ar urma să facă parte Consiliul Judeţean Prahova şi autorităţile din Ploiești, Băicoi, Boldești-Scăeni, Plopeni, Ariceștii Rahtivani, Blejoi, Bucov, Berceni, Bărcănești, Brazi, Păulești, Târgșoru Vechi şi Valea Călugărească.
Preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, iniţiatorul proiectului, a explicat că noul ADI va permite cumpărarea de mijloace de transport în comun din fonduri europene, în cadrul Planului de Tranziţie Justă, pentru extinderea flotei operatorului. Potrivit reprezentanţilor instituţiei, ar fi eligibile, din această sursă, achiziţiile de autobuze electrice sau pe gaz natural comprimat.
Deşi reprezentanţii TCE militează de vreme bună pentru înfiinţarea unei asociaţii care să se ocupe de transportul în zona periurbană a Ploieştiului, nu e obligatoriu ca societatea deţinută de municipalitate să aibă exclusivitate, lucru confirmat şi de statutul propus pentru noua asociaţie, care ar urma să aibă, printre atribuţii, şi pregătirea documentaţiei aferente şi organizarea uneia sau mai multor proceduri de selecţie pentru desemnarea viitorului operator sau viitorilor operatori. Acelaşi statut mai prevede că asociaţia ar urma să aibă sediul în Palatul Administrativ, iar cotizaţiile anuale ale membrilor ar urma să înceapă de la 250.000 de lei în cazul Consiliului Judeţean, ajungând la 150.000 de lei pentru Primăria Ploieşti, mergând până la 10.000 de lei pentru primăriile de oraşe implicate şi 5.000 de lei pentru cele din zona rurală.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!