Consiliul Județean Prahova analizează, în ședința din această săptămână, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru varianta ocolitoare Bănești – Valea Doftanei, traseu gândit să devină o alternativă la DN1 și DN1A pentru cei cere vor să traverseze Carpații, spre Brașov sau în sens opus, dinspre Ardeal spre Capitală.
“Varianta ocolitoare Bănești – Valea Doftanei pornește din drumul național DN 1 (E 60) și trece prin Câmpina și comunele Bănești, Telega, Brebu, Șotrile, Valea Doftanei și se intersectează cu DJ 102 I după localitatea Valea Doftanei. Varianta ocolitoare ce face obiectul documentației, are o lungime totală de aproximativ 35,8 km, din care aproximativ 16 km traseu drum nou. Traseul Variantei Ocolitoare Bănești – Valea Doftanei va putea fi folosit ca o alternativă a drumului Național DN 1 pentru a ajunge la Brașov. Tronsonul care face obiectul documentației se finalizează la intersecția cu drumul județean DJ 102 I, tronson ce traversează munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predețul (altitudine 1285) și face legătura cu județul Brașov”, arată documentația atașată proiectului publicat de CJ.
Studiul de fezabilitate prezintă două variante de traseu pentru realizarea variantei ocolitoare. Prima dintre ele, cea recomandată de proiectant și de experții tehnici, are valoareade 1.209.196.950,312 lei cu TVA, conform devizului general. Pentru a doua variantă au fost estimate cheltuieli de 1.611.703.021,866 lei cu TVA.
Potrivit documentelor prezentate, varianta ocolitoare va presupune amenajarea unui drum nou pe primii 10 kilometri, dar și între km 26 și 28, în timp ce, pe o distanță de 23,7 kilometri aceasta se va suprapune cu DJ102I, Calea Trăseniului și Calea Brașovului.
Perioada estimată pentru realizarea lucrărilor, cu tot cu procedurile de achiziție, este de trei ani pentru prima variantă, respectiv patru ani pentru cea de-a doua.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!