Vot în Consiliul Local Ploieşti pentru REZILIEREA contractelor cu Rosal

Vot în Consiliul Local Ploieşti pentru REZILIEREA contractelor cu Rosal
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consiliul Local Ploieşti a decis, vineri, începerea procedurii de reziliere a contractului de curăţenie a căilor publice şi împuternicirea primarului să voteze în ADI pentru rezilierea celui de ridicare a deşeurilor, ambele contracte fiind derulate de operatorul Rosal.

Dacă mai e cineva nefamiliarizat cu domeniul, după luni întregi de dezbateri privind curăţenia Ploieştiului, amintim rapid că sunt două contracte separate, unul pentru măturat şi deszăpezire, gestionat direct de Primăria Ploieşti, şi unul pentru ridicarea gunoiului menajer şi a celui reciclabil, gestionat în numele primăriilor de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriat pentru Managementul Deşeurilor Ploieşti - Prahova”. În primul caz, forul legislativ ploieştean, convocat vineri în şedinţă de îndată, a aprobat un proiect iniţiat de primarul Volosevici privind începerea procedurii de reziliere a contractului-cadru de curăţenie a căilor publice, un contract care, în mod normal, avea termen de finalizare în aprilie 2022.

Autorităţile ploieştene au anunţat în timpul dezbaterii că operatorul a mai primit o notificare, în 16 martie, reclamând totodată că, de la începerea contractului, a îndeplinit comenzile pentru măturat manual şi măturat mecanizat în proporţie de sub 50%.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 20 de voturi favorabile şi o singură abţinere, iar în baza lui reprezentanţii Primăriei Ploieşti au explicat că urmează să transmită o notificare de reziliere către operatorul de salubritate, cu un termen de 30 de zile, după care urmează o perioadă de tranziţie de trei luni, în care operatorul va fi obligat să continue serviciul public. În acest timp se doreşte finalizarea unei proceduri de selecţie pentru aducerea unui nou operator, Primăria având un uşor avans după ce în februarie a fost desemnat un colectiv care să elaboreze noul caiet de sarcini, măsură luată în contextul în care contractul ar fi urmat oricum să expire în primăvara lui 2022.

Tot în şedinţa de vineri, Consiliul Local Ploieşti l-a împuternicit pe primar să voteze în Adunarea Generală a ADI Managementul Deşeurilor pentru rezilierea contractului de ridicare a gunoiului menajer, în respectivul sector din judeţ Ploieştiul având un singur vot din 36. 

„Da” pentru reziliere, „Nu” pentru ajustare

Înainte de discuţia legată de începerea procedurii de reziliere a fost dezbătut şi un proiect care viza ajustarea tarifelor practicate de Rosal în cadrul contractului de curăţenie a căilor publice şi deszăpezire. Propunerea, venită ca obligaţie contractuală, a fost respinsă de forul legislativ ploieştean, obţinând doar două voturi favorabile. Andrei Volosevici, în calitate de coiniţiator, a insistat ca proiectul de hotărâre să fie dezbătut, după ce mai mulţi consilieri sugerau amânarea discuţiei, primarul explicând că a existat o amplă corespondenţă cu Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice şi Curtea de Conturi şi insitând pe ideea de îndeplinire a unei obligaţii, „de aşa manieră încât să nu mai avem diverse comunicate de presă prin care ni se sugerează că de fapt nu s-a ridicat gunoiul din jumătate din judeţ pentru faptul că nu s-a discutat în Consiliul Local Ploieşti majorarea tarifului”.

"Ştim cu toţii ce s-a întâmplat în oraş în ultima perioadă. În Săptămâna Mare, când trebuia să ne bucurăm de lucrurile acestea, n-am făcut decât să constatăm că o activitate nu este în regulă. Mai mult, a fost un comunicat de presă prin care s-a încercat să se facă o confuzie şi să ni se spună, mai pe româneşte, că dacă nu am plătit măturătorii d-aia nu ni s-a ridicat gunoiul pe contractul cu ADI. Cred că toată lumea ştie situaţia reală şi faptul că nu este nicio legătură între asta şi contractul pe care îl manageriază Primăria. Mi s-a părut normal să luăm act de ceea ce a informat printr-un comunicat operatorul, care ne-a spus că activitatea care în mod evident are mari carenţe, cu probleme pe care le constatăm zi de zi, se datorează faptului că niciodată în ultimii trei ani de zile nu s-a discutat despre majorare de tarif", a mai declarat primarul.

Referirea ironică, apărută de mai multe ori în timpul şedinţei de vineri, a fost la un comunicat de presă emis de conducerea centrală a Rosal, care a acuzat că administraţia publică, pe lângă amânarea discuţiilor despre tarif, rămas neschimbat de când salariul minim pe economie era la 1.450 de lei, nu a luat măsuri nici pentru impunerea taxei de salubritate în cazul persoanelor fără contract, nici pentru gestionarea problemelor legate de depozitarea ilegală a deşeurilor pe domeniul public. „În municipiul Ploiești, 48.421 de cetățeni, deși beneficiază de serviciile noastre, nu plătesc prestația. Pierderea noastră lunară este de 639.592 ron. Primarul Ploieștiului cunoaște această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii. Taxa de mediu aferentă serviciilor prestate este suportată în cea mai mare măsură de către societatea noastră, desi legea prevede, în mod expres, ca valoarea acesteia să fie suportată de către consumatorul final. Primarul Ploieștiului cunoaşte această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii”, erau două dintre acuzele aduse de Rosal în comunicatul respectiv.

Image