PRIMĂRIA COMUNEI PĂULEȘTI, în calitate de autoritate publică tutelară, asistată de expert independent FOX MANAGEMENT CONSULTANTS S.R.L., anunţă începerea procesului de recrutare şi selecţie pentru 3 (trei) poziţii de administratori -membrii în Consiliul de Administrație al Societăţii APĂ CANAL PĂULEȘTI SRL.
Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
- Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
- Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
- Administratorii - membrii Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderii publice de cel puţin 7 ani;
- Administratorii -membrii Consiliului de Administratie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în conducerea societăţilor;
- Stabilirea numărului de administrator -membrii ai Consiliului de Administrație se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; Consiliul de Administrație nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen;
- Cel puțin un administrator -membru trebuie să dețină calificarea de auditor financiar sau să aibă exepriență de cel puțin 3 ani dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în cadrul Comitetelor de audit formate la nivelul Consiliilor de administrație/ supraveghere ale unor societăți/ entități de interes public în conformitate cu Ordinul 392/2022 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 123/2022 privind componenţa Comitetului de audit;
- În cazul consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28 alin.(1) al OUG 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
- În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi.
- majoritatea administratorilor - membrilor Consiliului de Administrație este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
- o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
- selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
- candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o declaraţie de intenţie realizată conform scrisorii de aşteptări.
Condiţiile generale de participare sunt:
- studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
- experiență de conducere/administrare a unor societăți/regii autonome;
- cunoaşterea limbii române (scris şi vorbit) şi cetăţenia română sau cetăţenia altor state membre ale Uniunii Europene cu condiţia să aibă domiciliul în România;
- capacitate deplină de exerciţiu;
- stare de sănătate corespunzătoare funcţiei pentru care candidează, atestată pe bază de documente medicale;
- să nu fie destituit/ă dintr-o funcţie publică, să nu îi fi fost revocat contractul de mandat sau să nu-i fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- nu au înscrieri în cazierul judiciar;
- nu au înscrieri în cazierul fiscal;
- nu se află în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de administrator - membru în Consiliul de Administrație al Societății.
- îndeplineste criteriile conform prevederilor art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, actualizata;
Criteriile minime de selectie sunt:
- cunostințe despre obiectul de activitate al Societății, cunoașterea proceselor tehnologice și operaționale, cunoașterea pieței în care acționează Societatea;
- cunoașterea zonei de operare și a sistemului de alimentare cu apă în totalitatea lui
- gandire strategică și previziuni;
- gradul de familiarizare cu reglementările financiar – fiscale;
- managementul proiectelor ;
- tehnologia informației;
- legislație;
- cunoștințe de guvernanță corporativă a întreprinderii publice;
- competențe sociale și personale: luarea deciziilor, relații interpersonale, negociere, capacitate de analiză și sinteză;
- trăsături: reputație, integritate, independență, abilități de comunicare interpersonală.
Criteriile de evaluare/ selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
- Dosarul de candidatură.
- Matricea profilului de candidat.
- Declaraţia de intenţie a candidatului
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
- copia actului de identitate;
- copia diplomelor de studii;
- curriculum vitae;
- copie documente care atestă experiența profesională (copie carnet de muncă, extras Revisal, copie contract mandat, adeverințe angajator);
- cazierul judiciar/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 1;
- cazier fiscal/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 2;
- adeverinţa medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare/ declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 3
- declaraţie pe proprie răspundere privind statutul de “independent” conform formular nr. 4;
- declaraţie pe proprie răspundere că datele cuprinse în dosarul de candidatură corespund experienței profesionale conform formular nr. 5
- declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în consilii de administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit conform formular nr. 6;
- declaraţie de consimţământ prin care candidatul îşi exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul procedurii de recrutare şi selecţie conform formular nr. 7;
- declaraţie pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situaţia unui conflict de interese conform formular nr. 8;
- declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizata, sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională conform formular nr. 9.
- declarație privind atragerea răspunderii în cazul falimentului/ insolvenței societăților administrate sau conduse conform formular nr. 10.
* Candidaţii incluşi pe lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare/selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a PRIMĂRIEI PĂULEȘTI (www.comunapaulești.ro) şi pe pagina de internet a Societăţii APĂ CANAL PĂULEȘTI SRL (www.apăcanalpaulesti.ro).
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 17.10.2024, ora 16:00 la registratura PRIMĂRIEI PĂULEȘTI, Județ Prahova, în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de administrator - membru în Consiliul de Administrație al Societăţii APĂ CANAL PĂULEȘTI SRL”, precum numele şi prenumele candidatului. Obligatoriu o copie a dosarului va fi transmisă pe adresa expertului independent, respectiv
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi anunţate personal prin intermediul postei electronice.
Relaţii suplimentare se pot obţine la președintele comisiei de Selecție și Nominalizare, Barbu Alexandru telefon -0723882880.
Președinte Comisie de Selecție și Nominalizare, Barbu Alexandru