Au trecut opt ani de când autorităţile din Ploieşti promit posibilitatea închirierii locurilor de parcare din apropierea locuinţelor, subiect care a împărţit lumea în două tabere, pe de o parte cei care îşi doresc siguranţa de a găsi un loc disponibil când se întorc seara de la serviciu, pe de alta cei care nu admit să plătească pentru un lucru pe care acum îl au gratis, mai ales în lipsa unor investiţii ale municipalităţii şi mai ales că deja există un impozit auto. În rubrica dedicată rememorării unor articole importante publicate de-a lungul timpului în ediţia tipărită „Telegrama”, discutăm astăzi despre o promisiune pe care o făcea, în aprilie 2013, primarul de atunci al municipiului, Iulian Bădescu.
Într-un articol din 19 aprilie 2013, anunţam că administraţia locală demara o analiză pe această temă. „Avem acest lucru în analiză. Ne uităm la experienţa şi practica altor municipii din ţară”, declara la acel moment primarul Bădescu. Peste ani, demersurile respective aveau să stea, în bună măsură, la baza unei hotărâri prin care Consiliul Local a aprobat un regulament privind închirierea locurilor de parcare, regulament care nu a mai apucat niciodată să fie pus în practică, oficial din cauza pandemiei, neoficial din cauza unor scăpări care îl făceau greu de aplicat. Dar iată articolul integral de acum fix opt ani:
Analiză pe tema parcărilor de la bloc, la Primăria Ploieşti
Dacă, iniţial, subiectul legat de impunerea unei taxe pentru parcările din faţa blocului părea doar un lucru care nu reprezintă o prioritate pentru municipalitate, primarul Iulian Bădescu a anunţat că a solicitat urgentarea realizării unei analize pe această temă, care să fie supusă dezbaterii publice.
Edilul municipiului Ploieşti, Iulian Bădescu, a dezvăluit că a solicitat colegilor din Primărie, dar şi celor de la Servicii de Gospodărire Urbană să realizeze, urgent, o documentare cu privire la modul în care este reglementată problema la nivelul altor municipii. Edilul a evitat însă să vorbească despre taxa care ar putea fi percepută pentru parcarea de la bloc. „În acest moment avem acest lucru în analiză. Ne uităm la experienţa şi practica altor municipii din ţară. Evident, nu avem finalizată această analiză şi nu pot să vă spun ce punem în dezbatere publică în acest moment. Eu i-am rugat pe colegii de la SGU şi colegii mei din Primărie să urgenteze ceea ce înseamnă dezbatere publică pe această chestiune şi strângerea cât mai multor informaţii cu privire la modalitatea cea mai bună de gestionare a acestui segment”, ne-a declarat primarul Bădescu. Acesta consideră că Braşovul este unul dintre munciipiile care au rezolvat eficient problema parcărilor. „Cel mai bun management pe ceea ce înseamnă parcări se pare că este în municipiul Braşov, unde fiecare cetăţean care are o locuinţă are posibilitatea de a avea propriul loc de parcare, astfel încât nu există scandal pe această chestiune”, a mai precizat Bădescu.
„Avem acest lucru în analiză. Ne uităm la experienţa şi practica altor municipii din ţară” (Iulian Bădescu, primarul Ploieştiului 2012-2015)
Ce se întâmplă la Braşov?
La Braşov cei care au abonament pentru parcarea de reşedinţă au fost obligaţi anul acesta de administraţia locală să achite taxa anuală până la 31 ianuarie, în caz contrar riscând să îşi piardă locul pentru maşină. Peste 2.800 de braşoveni, dintr-un total de 35.000, şi-au pierdut astfel dreptul la parcarea în faţa blocului, iar Primăria a scos locurile la licitaţie. Aici, se pleacă de la un tarif minimal, iar după licitaţie un locatar poate ajunge să achite până la 1.100 de lei pe an, potrivit site-ului brasovbiz.ro.
(Articol semnat de Roxana Tănase şi publicat în ediţia tipărită din 19 aprilie 2013)