#SePoate! Artă stradală inspirată din sport. Cum s-ar vedea aşa ceva şi la noi?

#SePoate! Artă stradală inspirată din sport. Cum s-ar vedea aşa ceva şi la noi?
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

În rubrica „Se Poate!”, dedicată unor idei creative şi sugestii pentru autorităţile locale, declarăm aprilie luna artei stradale, iar exemplele de acum urmăresc modul în care celebrităţile în general şi sportivii în special influenţează ceea ce americanii numesc "pop culture", adică, într-o traducere simplă, cultura populară şi, implicit, arta stradală.

Sportivilor mari li s-au dedicat, de-a lungul timpului, ode, mii de pagini de ziare, nume de stadioane, muzee, statui şi, mai nou, picturi murale. Sunt numeroase exemple, de la deja celebra pictură a lui Maradona în Napoli şi până la cea a lui Cruyff în Amsterdam. Mai aproape de noi, la Craiova, Ilie Balaci are parte de un elogiu similar ca idee, poate mai puţin grandios ca execuţie. Ceea ce ne-a făcut să ne întrebăm cum ar arăta acest concept dacă ar fi aplicat la Ploieşti. Pentru că Ploieştiul pe de o parte demonstrează o evidentă dragoste pentru sport, iar pe de altă parte are o evidentă nevoie de înfrumuseţare. Cum ar fi dacă s-ar găsi o singură soluţie pentru ambele, o suită de desene care pe de o parte să şteargă acel gri apăsător şi pe de alta să transmită un mesaj despre valorile acestui oraş?

{cwgallery} 

Colajul pe care ne-am permis să-l sugerăm, cu primele blocuri pe care le vezi când intri în municipiu dinspre Capitală, este ceea ce în domeniul publicităţii s-ar numi sugestie de prezentare. În mod evident, rolul său este doar de a oferi un indiciu despre cum ar putea arăta, în mod concret, o idee. Sugestia include o imagine cu generaţia '66 a Petrolului şi una cu ultima câştigătoare a Cupei României, însă conceptul poate fi extins şi la alte blocuri (mai ales dacă sunt pe modelul celor de patru etaje din cartiere, cu geamuri puţine pe una din laterale), la alte sporturi, de la Doroftei şi Titi Tudor şi până la campionii ploieşteni la gimnastică sau nataţie, dar şi la alte categorii de celebrităţi, nu doar sportivi. Şi, ca să nu supărăm, eventual şi o imagine de la câştigarea Cupei din 95.

Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.

Image